В Ужгороді з'явилася перша двомовна мініскульптура
В Ужгороді встановили першу мініскульптуру, що розмовляє двома мовами. Вона присвячена виступу в місті на початку ХХ століття всесвітньо відомого американського колективу «Дикий Захід» на чолі з Баффало Біллом.
Про це кореспондентові Укрінформу повідомили у благодійному фонді, якому належить ідея та втілення нової ужгородської атракції.
«Ця мініатюрка, з одного боку, показує, яка цікава подія відбулася в Ужгороді: найбільш масова, видовищна і красива атракція в історії нашого міста. Сучасні містяни про неї майже нічого не знають. З іншого боку, демонструє, де саме були межі Ужгорода у 1906 році», – каже історик Ігор Прохненко.
За його словами, 27 червня 1906 року в Ужгороді відбувся виступ всесвітньо відомого американського колективу «Дикий Захід» на чолі з Вільямом Фредеріком Коді на прізвисько Баффало Білл. У грандіозному шоу тоді взяли участь близько 1300 людей та тварин. Після європейських столиць відвідини Ужгорода «Диким Заходом Баффало Білла» стали справжньою сенсацією. Скульптурка – подарунок Фонду Андрія Півня жителям та гостям краю, покликана підвищити імідж, привабливість Ужгорода й Закарпаття.
Як повідомили у благодійному фонді, фігурку встановили в Ужгороді після Дня незалежності, який народ США відсвяткував 4 липня. Вона має аудіоcупровід, відтак, може сама про себе розповісти двома мовами: українською та англійською. Достатньо лише зісканувати на телефон QR-код, і Баффало Білл розповість про гастролі свого колективу в Ужгороді.
Новий культурний та історичний об’єкт в Ужгороді покликаний розширити туристичну мапу міста й привабити туристів.
Також цікаво, що скульптурка Баффало Біла має сучасну систему захисту: у разі потенційної загрози пошкодження, вона зможе надіслати у правоохоронні органи сигнал про небезпеку.
Як повідомляв Укрінформ, Ужгород наразі – місто-рекордсмен зі встановлення міні-скульптур. Тут нараховується понад півсотні композицій різних авторів, найбільше — Михайла Колодка. За ними для туристів розроблені маршрути та аудіогіди.
Фото: Сергій Гудак, Укрінформ