У ДАРТ назвали туристичні тренди 2022 року
Торік у туристичній індустрії сформувалося кілька трендів, які, найімовірніше, залишаться актуальними і в 2022-му.
Про це Укрінформу повідомили у Державному агентстві розвитку туризму.
«Перший світовий тренд, який з’явився після того, як більшість держав закрили кордони для іноземців, – збільшення відсотка внутрішніх подорожей. Така тенденція, найімовірніше, залишиться і в довгостроковій перспективі. За даними дослідження, проведеного Всесвітньою радою з подорожей та туризму, близько половини мандрівників по всьому світу планують подорожувати всередині власної країни протягом наступних 12 місяців», – зазначили у ДАРТ.
За інформацією відомства, частка витрат на внутрішній туризм зросла практично в усіх країнах. Зокрема, європейці витрачали на внутрішні мандрівки на 30,2% більше, ніж у 2020 році, тоді як на міжнародні подорожі витрати збільшилися лише на 19,3%. Те саме стосується і країн Південної та Північної Америки, де витрати на внутрішній туризм зросли на 43,7% та 37,9% відповідно. Виняток становлять жителі Близького Сходу, які активніше подорожували світом, – їхні витрати на подорожі всередині країни (38,6%) та за її межами (37,9%) майже ідентичні.
Водночас через пов’язані з пандемією обмеження мандрівники змушені шукати нові варіанти туристичних поїздок. Як наслідок, зросла тривалість подорожей. Якщо у 2019 році на внутрішні поїздки планували 4 доби, а міжнародні – близько 9 днів, то у 2021 році понад 52% мандрівників віддали перевагу тривалішим подорожам: майже кожен четвертий з опитаних продовжує свій тур до 10 діб.
Крім того, у світовій туристичній практиці з’явився новий термін – філантуризм. Це природна еволюція волонтерського туризму. Мандрівники обирають місце для наступного відпочинку з метою підтримання місцевих громад, витрачаючи гроші не просто на відпочинок, а задля допомоги локальним потребам регіону.
Згідно з опитуванням, проведеним Європейською туристичною комісією, більшість європейців у 2022 році віддасть перевагу короткостроковим подорожам до менш людних і навіть незнайомих місць, природних об’єктів, національних парків, сільських поселень, заповідних територій. Про збільшення інтересу до таких об’єктів свідчить зростання бронювання квитків до нацпарків протягом 2019-2021 років (майже на 37% у 2019-му та на 233,5% у 2021 році, як порівняти з 2020-м).
Як зазначається, одним з основних трендів останніх років залишається екотуризм. ДАРТ спільно з іншими органами влади розробляє програму розвитку інфраструктури для цих локацій. Пілотними стануть національні природні парки «Сколівські Бескиди», «Святі гори», «Подільські Товтри», Голосіївський НПП, Карпатський біосферний заповідник. Далі список розширюватиметься.
«Звичайно, приводячи до ладу інфраструктуру цих локацій, ми будемо їх рекламувати та рекомендувати українцям туди їхати. Інвестиція правильна, адже ці локації будуть приваблювати і наших співвітчизників, й іноземців», – наголосила голова Держтуризму Мар’яна Олеськів.
Щодо портрета потенційного мандрівника 2022 року, то найшвидше до пов’язаних із пандемією змін адаптувалася молодь, яка демонструє готовність подорожувати попри обмеження та бронює обрані місця для відпочинку в основному онлайн. Соціальні медіа та цифровий маркетинг стали невіддільним інструментом сучасної реклами і, найпевніше, залишаться такими в довгостроковій перспективі. Найпопулярнішою мережею, яку використовують як джерело натхнення для подорожей, виявився Інстаграм.
До десяти найпопулярніших атракцій для відвідування серед молоді у 2021 році, за даними ДАРТ, увійшли парки розваг, зоопарки, музеї, акваріуми, ботанічні сади, гори, визначні пам’ятки, історичні місця, озера та храми.