Глава Total загинув через пияцтво та недбалість співробітників аеропорту - МАК
Міждержавний авіаційний комітет (МАК) опублікував доповідь про причини катастрофи літака Falcon у московському аеропорту Внуково, на борту якого перебував глава компанії Total Крістоф де Маржері.
Про це повідомляється у звіті МАК.
"Найбільш ймовірно, катастрофа стала наслідком поєднання наступних факторів: відсутність у документах, які визначають обов'язки працівників аеродромної служби (керівника робіт на льотному полі і водіїв спецмашин), порядку дій при втраті контролю за спец авто та/або орієнтуванням на льотному полі; недостатня ефективність заходів щодо зниження ризиків в частині несанкціонованих виїздів на ЗПС з урахуванням особливостей аеродрому, в тому числі наявність двох пересічних ЗПС; відсутність належного контролю з боку керівника зміни аеродромної служби, в організмі якого виявлено алкоголь, за проведенням робіт на льотному полі: відсутність доповіді службі УВС і запиту водія снігоочисника при втраті візуального контакту з снігоочисником; порушення керівником зміни аеродромної служби порядку роботи спецмашин: їх виїзд на закриту для злетів і посадок ЗПС-2 без запиту та дозволу диспетчера рулювання", – вказується у звіті.
До того ж, одним з факторів було порушення медперсоналом ВАТ "Аеропорт Внуково" встановлених вимог при проведенні медичного контролю водіїв спецмашин у частині формального (тільки оцінка зовнішнього вигляду) проведення обов'язкового медичного контролю водіїв після закінчення зміни, що істотно підвищило ризик вживання алкоголю водіями в робочий час. Ефективність прийнятих в аеропорту Внуково заходів і системи контролю, спрямованих на зниження рівня ризику, пов'язаного з виконанням водіями спецавтомобілів своїх обов'язків у стані сп'яніння, недостатня.
До трагедії також призвели відсутність у водіїв снігоочисників, які виконують роботи на льотній смузі, можливості безперервного прослуховування радіообміну на частоті диспетчера старту, втрата водієм снігоочищувача, в організмі якого виявлено алкоголь, орієнтування при виконанні робіт на льотному полі та неефективна організація роботи з підсистемою огляду і контролю льотного поля, яка призвела до управління повітряним рухом фахівців, недостатньо підготовлених до роботи з даною системою.
Іншими факторами стали відсутність у документах, які визначають Технологію роботи фахівців служби УВС Внуковского ЦОВД, рекомендацій щодо налаштування підсистеми огляду і контролю льотного поля, в тому числі, по управлінню попереджувальними лініями та сигналами тривоги (як наслідок, на робочих місцях диспетчерів СДП і ДПР всі сигнали тривоги були вимкнені), внаслідок чого радіолокаційна інформація та світлові сигнали тривоги стають недоступними для спеціаліста; невиконання диспетчером технології роботи в частині неприйняття дій щодо запобігання несанкціонованого виїзду на закриту для злетів і посадок ЗПС-2 спецмашин; те, що диспетчер-інструктор і диспетчер-стажист, які здійснювали безпосереднє УВС під керівництвом диспетчера-інструктора, не зафіксували дворазового несанкціонованого виїзду снігоочисника на робочу ЗПС, у тому числі після видачі екіпажу дозволу на зліт; відсутність в РПП експлуатанта (авіакомпанії «Unijet») в процесі розбігу літака; неприйняття екіпажем заходів з припинення зльоту після інформації КВС про «машину, яка перетинає дорогу».
Відсутність рішення про припинення зльоту було викликано, ймовірно, неоптимальним психо-емоційним станом екіпажу (тривалий час очікування вильоту в незнайомому аеропорту і бажання якомога швидше вилетіти додому), що могло ускладнити для екіпажа оцінку реального рівня небезпеки при виявленні снігоочисника після початку розбігу; конструктивна особливість літака Falcon 50EX в частині управління носовим колесом, що приводить при виконанні зльоту другим пілотом до необхідності передачі активного управління на напруженому етапі розбігу.
За результатами розслідування розроблені рекомендації з підвищення безпеки польотів.
Нагадаємо, в ніч на 21 жовтня 2014 року літак Falcon, на борту якого перебував президент Total Крістоф де Марджері, зіткнувся зі снігоприбиральною машиною в аеропорту Внуково. Де Марджері та три члени екіпажу загинули.
Звинувачення у рамках кримінальної справи пред'явлені водієві снігоприбиральної машини Володимиру Мартиненку, його начальнику, старшому змінному інженеру Володимиру Леденьову, а також керівнику польотів Роману Дунаєву та диспетчерам Олександру Круглову та Надії Архіповій.