Із Росії – з паливом: кораблі КНДР обманом оминають санкції - Reuters

Щонайменше вісім танкерів КНДР покинули Росію з паливом на борту та вирушили на батьківщину, змінивши місце призначення, що є порушенням режиму санкцій ООН.

Про це повідомляє Reuters.

"Щонайменше вісім північнокорейських кораблів із паливом, які покинули Росію цього року, попрямували до своєї батьківщини, незважаючи на те, що оголосили інші місця призначення, що, за словами американських чиновників, часто використовується для підриву санкцій", - йдеться у повідомленні.

Водночас, агентство зазначає, що не має інформації про те, що судна, переміщення яких відображені у даних моніторингу в інформаційних системах Reuters, порушили закон. Оскільки судну, яке вже в дорозі, не заборонено змінювати пункт призначення. Також залишається невідомим чи розвантажився в КНДР будь-який з цих восьми кораблів.

Однак, за словами американських чиновників, зміна пункту призначення судна на півдорозі є відмітною ознакою тактики Північної Кореї для обходу міжнародних торговельних санкцій, введених через програму ядерної зброї Пхеньяна.

“В рамках зусиль Північної Кореї, спрямованих на отримання прибутку, режим використовує судноплавні мережі для імпорту і експорту товарів. Північна Корея використовує оманливу практику, щоб приховати справжнє походження цих товарів. Як виявилося, Пхеньян регулярно спотворює ідентифікаційні позначення і документацію суден", - сказав помічник міністра фінансів США Маршалл Біллінгслі комітету Палати представників з іноземних справ.

Читайте також: Генсек ООН застерігає від загроз війни з Північною Кореєю

Повідомляється, що всі танкери були завантажені дизельним паливом, повідомило джерело в компанії, яке обслуговувало судно у Владивостоці. Їх вантажопідйомність становила від 500 до 2 тис. тонн. Одним із цих танкерів був північнокорейський Ma Du San. На терміналі "Перша річка", що належить російській Незалежній нафтогазовій компанії (ННК), на Ma Du San завантажили 545 тонн суднового палива. Є підозра, що паливо, яким був завантажений корабель Ma Du San, надійшло з Хабарівського нафтопереробного заводу, яким володіє ННК.

За документами, зареєстрованими в російській Інформаційній системі державного портового контролю, наступним пунктом призначення судна повинен був стати китайський порт Чжаньцзян, а згідно з накладною - південнокорейський Пусан. Однак, покинувши Росію, вони опинилися поблизу північнокорейських портів Кимчхек, Чхонджин, Хиннам і Раджин. Жодне з суден потім не вирушило в Китай, а більшість повернулася в Росію.

Фото: Reuters