Втручання Росії у вибори в США: слідство вивчає причетність Cambridge Analytica
Комітет з питань розвідки нижньої палати американського Конгресу, який веде розслідування втручання Росії у президентські вибори в США, розглядає діяльність скандально відомої компанії Cambridge Analytica щодо цільового впливу на американських виборців.
Про це йдеться в матеріалі американського видання Vox.
"Комітет з питань розвідки Палати представників вивчає діяльність компанії з аналізу даних Cambridge Analytica в рамках розслідування можливої змови між кампанією Трампа і Росією під час виборів 2016 року", - йдеться в повідомленні.
Cambridge Analytica спеціалізується на створенні "психографічного" профілювання. Зокрема, вони застосовують дані, зібрані в Інтернеті, для створення особистих профілів виборців. Потім це використовується для поширення спеціально розробленого контенту – фейкових новин та інших форм дезінформації, що мало місце під час президентської кампанії в США минулого року.
Наразі існує багато спекуляцій щодо потенційних зв'язків між кампанією Трампа та Росією, і більшість історій пов'язуються з фінансовими операціями родини Трампа й таких людей, як Пол Манафорт. Але історія з Cambridge Analytica стосується "конкретно того, як команда Трампа, можливо, сприяла втручанню Росії в президентські вибори в США".
У цьому зв'язку зазначається, що в червні 2016 року команда Трампа найняла Cambridge Analytica для того, щоб використати її можливості. Цифровий напрям діяльності президентської кампанії тоді очолював Джаред Кушнер, зять нинішнього президента. Саме його пов'язують з ініціативою звернутися до послуг Cambridge Analytica. Водночас це рішення було підкріплено керівником кампанії Трампа Стівом Бенноном, який, як виявилось, колись був віце-президентом Cambridge Analytica.
Уже зараз експерти у сфері поширення інформації в мережі констатують, що кампанія Трампа використовувала методи таргетування дезінформації на виборців через величезну армію підставних акаунтів та ботів. При цьому зазначається, що кількість дописів цих ботів приблизно в п'ять разів перевищувала кількість постів, що підтримували Клінтон.
Поки немає чіткої інформації про те, наскільки ця компанія допомогла Трампу виграти вибори, однак однозначно відомо, що зусилля команди Трампа в цифровій сфері виявилися надзвичайно ефективними.