Смоленська катастрофа: росіяни вирізали зі звіту запис, що вказує на вибух
Момент надзвичайно різкого зростання тепла, який зареєстрував датчик температури в літаку президента Лєха Качинського, виявлено на 4,5-секундному записі реєстратора, який на прохання російської сторони було вирізано із звіту попередньої польської комісії з розслідування Смоленської катастрофи.
Цей запис може свідчити про вибух на борту урядового Ту-154 ще до удару літака об землю, пише видання Gazeta Polska у номері, який з'явиться у середу, інформує Onet.pl.
“Різкий стрибок температури складно раціонально пояснити будь-якими іншими причинами, ніж вибух, особливо коли він започаткував серію аварій, зареєстрованих на бортових приладах. Ці аварії наступили тоді, коли зафіксовано останній сигнал системи TAWS (система попередження про наближення землі). А тому, різке, незрозуміле зростання температури було не наслідком, а причиною зупинки праці усіх найважливіших бортових систем Ту-154М”,- підкреслює видання.
Зазначається, що цей момент було підтверджено завдяки виявленню вирізаного фрагменту запису “чорної скриньки” у матеріалах попередньої польської комісії з розслідування причин катастрофи.
У статті підкреслюється, що параметрами польської “чорної скриньки” ATM від самого початку зацікавилися росіяни і це вони радили попередній польській комісії вирізати частину запису.
“Власне цей 4,5-секундний фрагмент з різким зростанням температури, який був усунутий за ініціативою Росії, знайдено в матеріалах польської комісії з розслідування авіакатастрофи”,- підкреслюється у виданні.
Як інформувало агентство, декілька днів тому міністр національної оборони Польщі заявив, що що на одному з реєстраторів параметрів руху урядового Ту-154М, який розбився під Смоленськом, зафіксовано момент вибуху на борту літака. Згодом, урядова підкомісія підтвердила слова міністра.
В авіакатастрофі 10 квітня 2010 року на території Росії загинули усі 96 осіб, які перебували на борту польського урядвого літака, зокрема тодішній президент РП Лєх Качинський.
Польська урядова підкомісія з розслідування причини катастрофи відновила Смоленське слідство навесні 2016 року. Однією з основних версій катастрофи розглядається вибух на борту літака ще перед його зіткненням із землею.
Попередня польська урядова комісія, яка оприлюднила свій рапорт в 2011 році, основною причиною авіакатастрофи назвала помилки польських пілотів.