Кремль наказав великим компаніям "клепати" позитив для ЗМІ - Reuters
Провідні компанії енергетичного сектора Росії отримали директиву щотижня розсилати новини, що представляють у вигідному світлі керівництво країни.
Про це повідомляє агентство Reuters, у розпорядженні якого є цей документ.
"Життя більшості співгромадян стало набагато спокійнішим, комфортнішим, цікавішим. Проте багато прикладів часто опиняються поза увагою ЗМІ... Перед нами стоїть завдання ретельно й творчо поставитися до відбору таких інформприводів й тем для подальшої пропозиції ЗМІ", - йдеться в інструкції.
У документі на 7 сторінок зазначається, що цей новинний потік має сформувати так звану "Стрічку позитивних новин". Зокрема, акцент у них має бути на створенні нових робочих місць, об'єктів інфраструктури і досягненнях науки, особливо тих, де була надана держпідтримка. Як приклад позитивних новин в документі наводиться досягнення бригади кузбасівських шахтарів під керівництвом Євгена Косьміна, яка в липні 2017 року видобула 1,6 мільйона тонн вугілля, встановивши місячний рекорд, що викликає аналогії зі стаханівським рухом в СРСР, пише агентство.
Подібні "позитивні новини" компанії мають надсилати щотижня, причому інформація повинна супроводжуватися орієнтуваннями для ЗМІ, які можна з мінімальними змінами або без них передати журналістам.
За інформацією Reuters, інструкцію було додано до запрошення, датованого 9 жовтня і розісланому Міністерством енергетики керівникам департаментів зі зв'язків з громадськістю і органами влади 17 державних і 28 приватних компаній, включаючи Роснефть, Газпром і Новатек. Їм пропонувалося направити представників для участі в запланованій на 12 жовтня зустрічі, метою якої було обговорення зусиль, спрямованих на поліпшення іміджу влади.
У Reuters пов'язують появу цієї директиви з підготовкою до президентських виборів, які відбудуться в Росії у березні 2018 року і "на яких чинному президентові Володимиру Путіну потрібна впевнена перемога, аби зберегти домінування на політичній арені".
При цьому агентство нагадало, що ще в лютому повідомлялося про прохання Кремля до енергетичних компаній повідомляти про позитивні події, які можуть вплинути на громадську думку напередодні президентських виборів в 2018 році.