Російські ЗМІ нацьковують глядачів проти Заходу

Дослідження

Середньостатистичний російський глядач витрачає на перегляд телевізійних програм близько 4,2 години на день, віддаючи перевагу трьом російським телеканалам, які щонайменше 17 разів на день дають негативні новини про ЄС, США та Україну, зосереджуючись на шести основних наративах.

Про це свідчать дані дослідження, проведеного українськими експертами та презентованого у Раді Європи, повідомляє власний кореспондент Укрінформу. 

«Міжнародні події в російських новинних програмах мають ненормально велику частку. Події в Європі, США та Україні, які є ключовими для негативної подачі, можуть займати 90% від частки програм деяких телевізійних трансляцій... Вони відвертають увагу громадськості від внутрішніх проблем та консолідують населення проти Заходу як ворога», - пояснила заступник директора центру Hybrid Warfare Analytical Group Любов Цибульська.

За словами дослідниці, російські канали мають схожий «новинний порядок денний», подаючи ті самі новини різними словами, забарвлюючи їх негативними емоціями, створюючи ворожий образ європейців.

Під час презентації співзасновниця Українського кризового медіа-центру (УКМЦ) Наталя Попович вказала, що новинний контент на російському ТВ має національне забарвлення, зокрема найбільш негативні образи формуються з країн ЄС для ірландців, румунів, данців, болгар, французів, іспанців, бельгійців, португальців. Позитив переважає негатив лише стосовно білорусів та швейцарців.

«Три провідні телевізійні канали – «Первый канал», НТВ, «Россия 1» - подають негативні новини про Європу в середньому 17 разів на день. Середнє співвідношення негативних новин до позитивних про європейські країни – 83% до 17%», - повідомилa Попович.

За результатами дослідження, як вказала співзасновниця УКМЦ, «російські медіа залучають величезні ресурси в цих наративах, щоб переконати російське населення не приймати ліберальні цінності ні сьогодні, ні в майбутньому, а також готують росіян до потенційного конфлікту із Заходом, формують почуття їхньої правоти та вмотивованості на фоні сприйняття Європи як слабкої та розділеної».

«90% усього негативного контенту стосуються шести основних наративів. Зокрема, це жахи життя, постійні протести, занепад, в якому перебуває Європа, тероризм, міграційна криза, санкції», - повідомила Попович. 

На переконання Постійного представника України при Раді Європи Дмитра Кулеби, міжнародній спільноті слід усвідомити, що російська пропаганда використовує демократичні цінності у боротьбі проти країн і організацій, які ці цінності відстоюють і захищають.

Читайте також: Нацгвардія спростовує "докази" у справі Марківа, які опублікували росЗМІ

«Ми маємо докласти зусиль за двома напрямками. Перший – визнати, що пропаганда, фальшиві новини, інформаційна дезорієнтація становлять загрозу для політичного та соціального підйому людей. Другий - ми повинні бути достатньо сміливими та амбіційними, щоб визнати, що свобода слова та свобода засобів масової інформації стикаються із ще однією загрозою, коли пропаганда використовує відкритість і демократичні принципи проти тих, хто їх захищає, і ми повинні протидіяти цьому політичними та іншими засобами», - вказав посол.

Результати дослідження будуть направлені для ознайомлення усім делегаціям країн-членів Ради Європи.