У Саудівській Аравії знайшли скульптури верблюдів, старші за Стоунхендж і піраміди

Фото

Вчені дійшли висновку, що виявлені 2018 року велетенські зображення верблюдів, витесані в скелях у Саудівській Аравії, відносяться до кам’яного віку.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Live Science.

Раніше вважалося, що зображенням близько 2000 років. Такий висновок був зроблений частково тому, що вони схожі на скельні рельєфи, знайдені у кам’яному місті Петра в Йорданії.

Але за даними останнього дослідження, вік цих зображень становить 7-8 тисяч років, що робить їх найдавнішими відомими науці скульптурами тварин. Ці об’єкти набагато старіші за Стоунхендж (4,5-5 тис. років) та піраміди Гізи (4,5 тис. років).

Читайте також: У Шотландії в гробниці знайшли кам’яні кулі доби неоліту

Взагалі, датування кам'яних статуй - дуже складне завдання. На відміну від наскального живопису, вони не містять органічних залишків, вік яких досить просто визначити.

Дослідники з Університету короля Сауда, німецького Інституту імені Макса Планка і Національного центру наукових досліджень Франції використовували цілий набір методів: аналіз слідів інструментів, моделювання процесів вивітрювання і ерозії, і т.д.

Крім того, археологи провели розкопки поблизу пам'ятника і виявили кам'яні знаряддя праці і кістки тварин, які вдалося датувати радіовуглецевим методом.

Читайте також: Археологи знайшли у Франції «кельтську столицю» бронзової доби

«Тепер ми можемо зв'язати "Стоянку верблюдів" із доісторичним періодом, коли скотарське населення Північної Аравії створювало наскальні малюнки і будувало великі кам'яні споруди, так звані мустатили. Таким чином, "Стоянка верблюдів" є частиною більш широкої схеми взаємодії груп людей, які збиралися разом в символічних місцях, щоб створювати пам'ятники», - зазначають дослідники.

Ці скульптури розташовані на висоті, так що древнім майстрам доводилося споруджувати риштування. Тому експерти впевнені, що над Стоянкою верблюдів працювали великі колективи.

На думку фахівців з різьблення по каменю, для створення кожної скульптури потрібно було приблизно 15 днів.

Фото: M. Guagnin & G. Charloux