Міжнародна група закликала Іран почати арбітраж у справі рейсу МАУ
Канада, Швеція, Сполучене Королівство та Україна закликали Іран погодитися на арбітражний розгляд спору, пов’язаного зі збиттям літака рейсу PS752 авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України».
Як передає Укрінформ, відповідна спільна заява Міжнародної групи з координації допомоги жертвам рейсу PS752 опублікована на сайті МЗС України.
"Ми, міністри, які представляють Канаду, Швецію, Україну та Сполучене Королівство, сьогодні здійснили конкретні кроки, спрямовані на притягнення Ірану до відповідальності за незаконне збиття літака рейсу PS752 авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України", - зазначається у заяві.
Зокрема, відповідно до статті 14 Конвенції про боротьбу з незаконними актами, спрямованими проти безпеки цивільної авіації 1971 року, міністри висунули вимогу, щоб "Іран погодився на арбітражний розгляд спору, пов’язаного зі збиттям літака рейсу PS752 двома ракетами класу "земля-повітря", запущеними незаконно та навмисно членами підрозділу протиповітряної оборони Корпусу вартових Ісламської революції (КВІР) Ірану.
"Як і раніше, Координаційна група продовжить докладати усіх можливих зусиль для притягнення Ірану до міжнародної відповідальності за його численні порушення міжнародно-правових зобов’язань за кількома договорами. Сьогоднішній крок є частиною комплексної стратегії, спрямованої на забезпечення прозорості та справедливості для жертв трагедії та їхніх родин", - йдеться у заяві.
Зазначається, що Канада, Швеція, Україна, Велика Британія та Іран є державами-учасницями Конвенції про боротьбу з незаконними актами, спрямованими проти безпеки цивільної авіації, також відомої як Монреальська конвенція 1971 року.
Конвенція вимагає від держав забороняти, запобігати та карати за певні правопорушення проти цивільної авіації, включно з незаконним та навмисним знищенням повітряного судна, що перебуває в експлуатації.
Згідно з цією Конвенцією, держави-учасниці також мають міжнародно-правові зобов’язання щодо переслідування або екстрадиції осіб на їхній території, які підозрюються у вчиненні злочину проти цивільної авіації. Держава, яка взяла під варту злочинця або ймовірного злочинця, негайно проводить попереднє розслідування обставин, які стали причиною такого затримання, і результати повідомляє зацікавленим державам. Держава також повинна якнайшвидше повідомляти Раді Міжнародної організації цивільної авіації будь-яку необхідну інформацію, якою вона володіє, зокрема, щодо обставин будь-якого правопорушення проти цивільної авіації.
Держави-учасниці також зобов'язані вживати всіх можливих заходів з метою запобігання правопорушенням, згаданим у статті 1 цієї Конвенції, включно зі знищенням повітряного судна в експлуатації.
Конвенція передбачає, що будь-який спір між двома чи більше державами щодо тлумачення або застосування цієї Конвенції, який не може бути врегульований шляхом переговорів, на прохання однієї зі сторін передається до арбітражу. Якщо сторони не можуть домовитися про умови організації незалежного арбітражу, що матиме юрисдикцію для розгляду цього спору, протягом 6 місяців, будь-яка сторона може передати спір до Міжнародного суду ООН.
Як повідомлялося, літак Boeing 737-800NG авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" рейсу PS752 із Тегерана до Києва зазнав катастрофи невдовзі після злету з міжнародного аеропорту столиці Ірану вранці 8 січня 2020 року. Загинули всі 176 людей, які були в літаку, – 167 пасажирів і 9 членів екіпажу. Серед загиблих – 11 громадян України. Літак збила іранська протиповітряна оборона.
Фото: AA