Виділення додаткової допомоги Україні: Яка ситуація у Конгресі США зараз
Тримаємо постійний звʼязок з членами обох палат Конгресу від обох партій та цілеспрямовано працюємо з нашими партнерами на результат
Наскільки можливо, стислий і не емоційний виклад останніх новин щодо підготовки і ухвалення законодавчих ініціатив у Конгресі США стосовно виділення додаткової допомоги Україні:
◄1► Палата представників підтримала законопроєкт про асигнування на потреби оборони (NDAA) у 2024 фінансовий рік. За результатами голосування за скороченою процедурою, яка вимагає ⅔ голосів для прийняття рішення, Палата підтримала узгоджений текст проєкту Закону про асигнування на потреби оборони у 2024 фіскальному році (National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2024, NDAA).
Повністю текст законопроєкту – дивіться тут.
310 конгресменів проголосували “за” (147 республіканців та 163 демократи), 118 – “проти” (73 республіканці, 45 демократів).
Напередодні законопроєкт підтримав Сенат. Далі законопроєкт передається на підпис Президенту Дж.Байдену.
Щодо України законопроєкт містить такі основні положення:
► статтею 721 розширено повноваження Міністра оборони США щодо започаткування спільної з Україною програми щодо підготовки спеціалістів по лікуванню травм кінцівок, по ампутаціях, ПТС, травмам мозку тощо;
► статтею 1241 на програму Ukraine Security Assistance Initiative асигнується $300 млн. на 2024 ф.р. та $300 млн. на 2025 ф.р., дія цих положень продовжується до 31 грудня 2026 року;
► статтею 1243 встановлюється вимога до Міністра оборони США подавати кожних 90 днів звіт щодо військової допомоги Україні з боку держав-союзників та партнерів, надану починаючи з 1 січня 2022 року;
► статтею 1244 продовжується дія заборони на використання будь-яких коштів на дії, які б могли призвести до визнання суверенітету росії над окупованими регіонами України;
► статтею 1245 встановлюється вимога до Міністра оборони США провести незалежне оцінювання інформаційних операцій, проведених США, Україною, росією та країнами НАТО напередодні широкомасштабного вторгнення 24.02.2022 та після нього, а також надати висновки та пропозиції щодо покращення інформаційних операцій США;
► статтею 1247 встановлюється вимога до Ради національної безпеки США виробити стратегію щодо чорноморського регіону, зокрема, розробити план координації та синхронізації безпекової допомоги Україні, Болгарії, Румунії, Молдові та Грузії;
► статтею 1250В Генеральному інспектору Міністерства оборони США, який призначений діяти у якості Генерального інспектора Операції Атлантична рішучість, доручається кожні 90 днів оприлюднювати неконфіденційну інформацію щодо використання коштів, асигнованих на допомогу Україні, проводити з цього питання брифінги у Конгресі на вимогу; публікувати щоквартальні звіти щодо використання коштів на безпекову, економічну та гуманітарну допомогу Україні та іншим країнам, що постраждали від широкомасштабного вторгнення; такі звіти повинні містити інформацію щодо втрат, зловживань та шахрайства з використанням коштів; посада перейменовується на Спеціальний Генеральний Інспектор Операції Атлантична рішучість.
◄2► Наступний, ключовий для нас проєкт законодавства – стосовно виділення supplemental funding для невідкладних потреб на підтримку України, необхідність ухвалення якого перебувала в центрі уваги, зокрема, в ході візитів Президента України Володимира Зеленського та напередодні голови Верховної України України Руслана Стефанчука, міністра Рустема Умерова та очільника ОП Андрія Єрмака до Вашингтона.
Сьогодні Лідер демократичної більшості в Сенаті Ч.Шумер заявив, що Сенат продовжить роботу на наступному тижні (18-22 грудня 2023) та планує винести питання додаткового фінансування України на голосування. Це також узгоджено з лідером республіканців М.МакКоннеллом. Основною метою є продовження переговорів по узгодженню пакету міжнародної допомоги, який включатиме зміни до міграційного законодавства.
Наразі офіційного рішення про продовження роботи Палати представників прийнято не було. Повернення Палати для законодавчої роботи заплановано на 09.01.2024.
Ситуація залежатиме від подій в Сенаті. Відповідно до існуючої процедури, після консультацій з лідером меншості Спікер має право зібрати Палату представників у іншу дату, ніж це заплановано зараз. Крім того, для надзвичайних випадків Конституція США наділяє Президента США правом збирати сесію обох, чи однієї палати Конгресу.
У ці дні перебуваємо на постійному звʼязку з членами обох палат Конгресу від обох партій та цілеспрямовано працюємо з нашими партнерами на результат. Тільки за останній день провела низку продуктивних розмов з сенаторами М.Беннетом, Л.Гремом, Е.Клобучар, Дж.Тестером, М.Келлі, М. Ворнером, K.Гіллібранд та іншими друзями України. Буду інформувати про подальший перебіг ситуації та результати наших зусиль, які, впевнена, дадуть необхідні результати.
Оксана Маркарова
FB