Тисячі британських авіарейсів мали проблеми з навігацією, ймовірно, через глушіння GPS Росією - ЗМІ
Тисячі рейсів до та з Великої Британії відчули наслідки глушіння глобальної системи позиціювання (GPS) у регіоні, за чим, імовірно, стоїть Росія.
Про це повідомляє таблоїд The Sun, який разом із аналітиками організації GPSJAM.org провів дослідження, передає Укрінформ.
Як пише видання, тисячі рейсів постраждали від, ймовірно, російських перешкод, а авіаційні джерела назвали тактику «надзвичайно небезпечною» та серйозною загрозою для безпеки польотів.
Електронні атаки роблять супутникову навігацію марною, тому літаки не знають маршрутів і намагаються повідомити іншим, де вони розташовуються. Фальшиві дані змушували літаки відхилятись від курсу, щоб уникнути перешкод, яких насправді не було.
За вісім місяців до кінця березня 2309 рейсів Ryanair і 1368 літаків Wizz Air зареєстрували проблеми з супутниковою навігацією в Балтійському регіоні. Також такі проблеми зафіксували 82 рейси British Airways, сім рейсів Jet2, чотири рейси EasyJet і сім рейсів TUI.
Загалом 46 тисяч літаків повідомили про проблеми супутникової навігації в період із серпня до кінця березня. Єдиним великим британським перевізником, який не постраждав, був Virgin Atlantic, оскільки його літаки не курсують через регіон.
Перешкоди заглушають справжні сигнали супутників, включаючи GPS і європейську систему Galileo. У січні європейська служба авіабезпеки назвала глушіння «атаками», але не сказала, хто за ними стоїть.
За даними дослідження, «атаки» зросли щонайменше з 50 на тиждень минулого року до понад 350 на тиждень минулого місяця.
Воєнний експерт Джек Вотлінг із аналітичного центру RUSI зазначив, що Росія «давно застосовує глушіння GPS як інструмент переслідування», поширюючи його на територію країн НАТО. «Усюди, де є російська військова присутність, ви бачите відмову GPS, і вона (присутність - ред.) є в Калінінграді», — зауважив Вотлінг.
В Управлінні цивільної авіації Британії заявили, що глушіння сигналу часто пов'язане з військовою діяльністю, але не означає, що комерційні літаки є його безпосередньою мішенню. «Глушіння GPS безпосередньо не впливає на навігацію літака, і хоча це відома проблема, це не означає, що літак був заглушений навмисно», – пояснив керівник відділу льотних операцій управління Гленн Бредлі.
Як повідомляв Укрінформ, у березні ЗМІ писали, що Росія могла заглушити супутниковий сигнал літака, на якому міністр оборони Великої Британії Грант Шеппс повертався із Польщі.
За словами джерела агентства, сигнал GPS на літаку був заблокований близько 30 хвилин в той момент, коли він пролітав поблизу Калінінградської області РФ.
Командувач Силами оборони Естонії Мартін Херем заявив, що РФ, імовірно, стоїть за збільшенням випадків глушіння супутникових сигналів, які використовуються авіакомпаніями, смартфонами та системами озброєння у країнах Європи. За його словами, особливий сплеск було зареєстровано в січні на території від Фінляндії до Польщі та Чорноморського регіону.
Фото ілюстративне