Уряд Китаю звинуватив Євросоюз у провокуванні «торговельної війни»
Уряд Китаю звинуватив Європейський Союз у загостренні торгових суперечок між двома сторонами і заявив, що подальша ескалація може призвести до «торговельної війни».
Про це йдеться в заяві речника Міністерства торгівлі КНР, повідомляє Укрінформ.
«Європейський Союз продовжує загострювати торговельні суперечки та може спровокувати «торговельну війну», відповідальність за яку повністю лежить на європейській стороні», - ідеться в заяві.
У ній зауважується, що Китай не хоче такого розвитку подій, проте ЄС лише від початку цього року запровадив 31 торговельне й інвестиційне обмеження щодо компаній із КНР та розпочав ряд перевірок, які, на думку Пекіна, проводить нечесно.
Зокрема, в китайському відомстві поскаржились на хід ініційованого Єврокомісією восени минулого року антисубсидійного розслідування стосовно виробників електромобілів.
«Під час цього розслідування європейська сторона чинила тиск на китайські компанії, використовувала залякування і погрожувала застосувати високі штрафні мита, вимагаючи при цьому надто широку інформацію, що містить комерційну й корпоративну таємницю», - зазначено в документі.
У Пекіні назвали такий підхід європейців «типовим протекціонізмом» і пообіцяли рішуче захищати свої законні інтереси.
Минулого тижня Європейська комісія, попри протести Китаю, встановила підвищені до 38,1% тарифи на китайські електромобілі, що призведе до зростання на понад третину їх вартості на ринку Європи.
У відповідь Китай оголосив антидемпінгове розслідування щодо імпорту свинини з Європейського Союзу та пригрозив подібними кроками стосовно іншої імпортованої з ЄС продукції.
Заява Мінторгівлі КНР, пише Reuters, була оприлюднена приблизно за годину до прибуття в Пекін міністра економіки Німеччини Роберта Габека, де він намагатиметься пояснити китайським чиновникам причини запровадження підвищених мит на їх електрокари, аби зменшити ризик помсти з боку Китаю і запобігти втратам німецькому бізнесу.
Німецькі автовиробники можуть найбільше постраждати від будь-яких контрзаходів Пекіна, оскільки майже третина їхніх прибутків згенеровані на китайському ринку.
Як повідомляв Укрінформ, Бразилія стала найбільшим експортним ринком для китайських електромобілів на тлі зусиль автовиробників із КНР наростити продажі на неєвропейських ринках через ризики антисубсидійного розслідування ЄС.