«Плати за конфіденційність»: Meta до 1 вересня має надати ЄС пропозиції для вирішення питання
Європейська комісія вважає, що запропонована платформою Meta бізнес-модель, за якою користувачі змушені обирати між передплатою та згодою на використання їх персональних даних для рекламних цілей, суперечить європейському законодавству у сфері захисту прав споживачів.
Про це повдіомляється на сайті ЄК, передає Укрінформ.
«Сьогодні Мережа із співробітництва у захисті споживачів (CPC) надіслала листа через занепокоєння, що запропонована Meta модель «плати або погоджуйся» (pay or consent) може порушувати закон ЄС із захисту споживачів. Єврокомісія координує дії, започатковані Генеральним директоратом Франції з конкуренції, споживчих справ та запобігання шахрайству», - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що контрзаходи розпочалися після того, як у 2023 році Meta зобов’язала споживачів або платити за користування продуктами платформи Facebook та Instagram, або погодитися з тим, що Meta буде використовувати їхні дані для персоналізованої реклами.
Єврокомісія дійшла висновку, що споживачі не були належним чином поінформовані про наслідки їхнього рішення про дозвіл на опрацювання персональних даних із рекламною метою та його впливу на їхні права. Крім того, європейські структури із захисту споживачів занепокоєні «миттєвістю» такої вимоги Meta.
Тепер Meta має до 1 вересня 2024 року надати відповідь мережі CPC та Європейській комісії із пропозицією щодо вирішення ситуації. Якщо Meta не зробить необхідні кроки у цьому напрямку, європейська сторона може вдатися до заходів примусу, зокрема й застосування санкцій.
Як повідомлялося, Єврокомісія у березні 2024 року вперше направила компанії Meta запити щодо дотримання прав споживачів, зокрема, стосовно запровадження моделі «плати або погоджуйся».