Російський «тіньовий флот» залишає розливи нафти по всьому світу - Politico
Судна російського «тіньового флоту» за три останні роки залишили у світових водах щонайменше дев’ять нафтових розливів.
Про це йдеться у спільному розслідуванні Politico та некомерційної журналістської групи SourceMaterial, передає Укрінформ.
Розслідування ґрунтується на супутникових зображеннях неурядової організації SkyTruth, даних про судноплавство компанії Lloyd’s List, яка займається аналізом ринку, та даних товарної платформи Kpler.
Журналісти виявили розливи нафти з суден «тіньового флоту» у різних частинах світу – від Таїланду до В’єтнаму, Італії та Мексики. У розслідуванні, зокрема, йдеться про виявлену 23-кілометрову нафтову пляму приблизно за 100 кілометрів від берегової лінії Шотландії, джерелом якої, ймовірно, був танкер Innova – судно, що на той час перевозило 1 млн барелів підсанкційної нафти із Росії до Індії. Ідентифіковані викиди відбувалися починаючи із 2021 року.
Російські танкери проходили через жваві судноплавні коридори, такі як Червоне море і Панамський канал. Це означає, що будь-яка серйозна аварія судна може призвести до порушення міжнародних торговельних шляхів.
Міністр закордонних справ Швеції Марія Мальмер Стенергард заявила Politico, що кораблі «тіньового флоту» становлять «значну небезпеку» для морського середовища, додавши, що виявлені журналістами випадки ілюструють це.
Зазначається, що ці танкери не мають жодного страхування, приховують власника та були побудовані п’ятнадцять або більше років тому. Перелічені фактори роблять судна більш вразливими до технічних проблем, які можуть вплинути на керованість, цільність конструкції та морехідність.
Москва перемаркувала свою нафту, щоб унеможливити визначення її походження, і створила постійно зростаючий «тіньовий флот» із понад 600 танкерів, використавши його для ухилення від цінового обмеження у 60 доларів США за барель, встановленого G7. Цю тактику з аналогічними цілями використовують Іран і Венесуела.
Аналітики SkyTruth заявили, що дев’ять ідентифікованих нафтових плям, які вони змогли пов’язати із суднами «тіньового флоту» РФ, швидше за все, є лише маленькою частиною реальної проблеми, оскільки аналіз проводився під час увімкнених транспондерів на суднах, тоді як танкери, що ухиляються від санкцій, не завжди дотримуються цієї вимоги.
Як повідомляв Укрінформ, згідно з розслідуванням Yle, російський «тіньовий флот» транспортує нафту через Фінську затоку на танкерах, непридатних для виходу у море.
Фото: Bloomberg