Politico: російську нафту завозять до Європи під іншою маркою - у ЄС розпочали розслідування

Європейське управління з питань запобігання зловживанням та шахрайству (OLAF) розпочало розслідування лазівки, яка дозволяє таким країнам, як Туреччина, експортувати підсанкційну російську нафту до ЄС під іншою маркою.

Про це повідомляє Politico з посиланням на два джерела, передає Укрінформ.

Розслідування розпочалося після того, як Politico виявило, що мільйони барелів російського палива, ймовірно, потрапляють до ЄС після зміни марки в Туреччині, незважаючи на заборону такого імпорту з Росії.

Зазначається, що ця схема стала можливою завдяки обхідному шляху в санкціях Брюсселя, який дозволяє ввозити в ЄС «змішане» паливо, якщо воно маркується як неросійське.

Ця лазівка принесла Москві до 3 мільярдів євро лише з трьох турецьких портів за 12 місяців після того, як ЄС запровадив санкції проти імпорту російської нафти в лютому 2023 року.

Ця практика демонструє «креативні» способи, якими Росія обходить європейські санкції та захищає свою торгівлю викопним паливом, що становить майже половину доходів Кремля, пише видання.

Читайте також: Росія через різке зростання цін почала купувати масло в ОАЕ та Туреччини

Розслідування також відбувається на тлі загострення відносин між Брюсселем і Анкарою через її російські ініціативи, йдеться у повідомленні.

В OLAF початок розслідування поки не коментували.

Як повідомляв Укрінформ, у червні Рада міністрів ЄС ухвалила 14-й пакет санкцій проти Росії, який передбачає заходи проти «тіньового» флоту РФ і ввела більш жорстку заборону на польоти російських літаків у повітряному просторі Європейського Союзу.

Читайте також: ЄС вдосконалює протидію спробам Росії обійти санкції у торгівлі нафтою

З прийняттям 14-го пакету санкцій проти РФ Європейський Союз отримав новий правовий інструмент для позначення конкретних суден, діяльність яких підтримує війну Росії проти України. На сьогодні у цьому списку 27 суден, в тому числі 17 танкерів, що перевозять російську нафту. Більшість з них працюють поблизу узбережжя країн-членів ЄС. Їхні власники постійно змінюють назви кораблів та прапори, щоб приховати їхню приналежність.