У ВМС прокоментували дані про індійський фрегат з українським двигуном у Росії

Якщо інформація про введення у РФ у експлуатацію індійського фрегата з українським двигуном підтвердиться, це може означати, що росіяни відпрацювали в інтересах Індії.

Про це у телеефірі сказав речник ВМС ЗСУ Дмитро Плетенчук, відповідаючи на питання про те, чи може РФ в умовах санкцій зараз будувати щось з українськими складниками і про цей фрегат з українським двигуном, передає кореспондент Укрінформу.

«Якщо ця інформація відповідає дійсності – щодо того, що він (фрегат - ред.) укомплектований саме українським двигуном - то виходить, що РФ фактично просто відпрацювала в інтересах Індії. Тут дуже цікава ситуація – воно будувалося у РФ для РФ, але вони (росіяни – ред.) виявилися неспроможними добудувати цей проєкт для себе. Тому він пішов на експорт», - сказав Плетенчук.

За його словами, РФ свого часу, до 2014 року, заклала серію фрегатів.

«Це – новітні фрегати, вони мають універсальні пускові шахти. Тобто, росіяни вже розуміли, що «Калібри» - це вчорашній день і, у принципі, вони вже намагаються перейти на нові зразки ракетного озброєння. Але у 2014 році було введено санкції проти РФ, у першу чергу санкції з нашого боку. І двигуни для цих фрегатів робив завод «Зоря»-«Машпроєкт» у Миколаєві», - зазначив Плетенчук.

Речник заявив, що без них, як виявилося, російські кораблі побудувати неможливо.

«Більше того, вони (росіяни – ред.) намагалися відновити це виробництво на своїй території. І навіть у 2019 році вони казали, що нібито виробництво було налагоджено, але це виявилося фейком. Навіть незважаючи на те, що вони перетягнули частину спеціалістів із України - це виробництво є унікальним. І у себе вони його налагодити так і не змогли за цей період», - поінформував Плетенчук.

Читайте також: Плетенчук розповів, які кораблі росіяни тримали на сирійській базі у Тартусі

За його словами, через це росіяни були змушені відмовитися від цілої серії фрегатів та продати їх Індії без двигунів.

«І, наскільки мені відомо, вже Індія закупляла ці двигуни окремо», - сказав Плетенчук.

Раніше ЗМІ поінформували з посиланням на індійського міністра оборони Ракшу Мантрі, що у Калінінграді ввели в експлуатацію фрегат Tushil Військово-морських сил Індії проєкту 11356Р «Буревестник» з українським двигуном.

Фрегат Tushil спочатку будувався для Військово-морського флоту Росії та був закладений у липні 2013 року під назвою «Адмирал Бутаков». У листопаді того ж року було закладено ще один фрегат цього ж проєкту — «Адмирал Истомин».

У березні 2016 року корпус фрегата «Адмирал Бутаков» було спущено на воду, але добудову припинили через відсутність головних газотурбінних установок українського виробництва.

Згодом, у жовтні, Індія та Росія уклали угоду про добудову фрегатів «Адмирал Бутаков» та «Адмирал Истомин» для потреб ВМС Індії під назвами Tushil і Tamala, йдеться у публікації.

Для завершення будівництва Індія закупила дві українські газотурбінні установки ГГТУ-М7Н1 виробництва компанії «Зоря-Машпроєкт», монтаж яких розпочався у 2021 році.

Фото: ВМС Індії