Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

У Потьомкінських «селах» російського ВПК

У Потьомкінських «селах» російського ВПК

Укрінформ
Винищувачі Су-57 йдуть у нескінченний штопор

Минулого тижня в росії продемонстрували зразок модернізованого винищувача, який помилково вважають літаком п’ятого покоління, Су-57. Так, на аеродромі ЛІІ ім. М.М. Громова в Жуковському відбувся перший політ модернізованого винищувача Су-57, який віднесли до літаків цього типу, так званого другого етапу.

Цей політ був широко розрекламований у російській пропаганді, адже увага такої техніки як Су-57, Т-14 «Армата» та інших Потьомкінських сіл російського ВПК за період повномасштабного вторгнення в Україну зменшилася. Проте ці «села» продовжують використовувати, щоб продовжувати підтримувати ура-патріотичні настрої у суспільстві. Хоча насправді підтримувати особливо нічим.

Справа в тому, що саме цей демонстраційний політ показав, наскільки серйозною кризою є виробництво російських винищувачів Су-57. Так, сама розробка модернізованого винищувача Су-57 «другого етапу», в рамках дослідно-конструкторської роботи «Мегаполіс» почалася після підписання між мо рф та ПАТ «Компанія «Сухой» контракту в 2018 році, згідно з яким у 2022 році повинен був бути здійснений перший політ модернізованого прототипу.

Загалом цей прототип і злетів минулого тижня, але ним виявився не новий винищувач, зібраний з нуля, а саме модернізований Су-57 з бортовим номером «511», побудований у 2017 році. Тобто за рік до того, як проект «другого етапу» став реалізовуватися.

Простіше кажучи, для виконання контракту на будівництво нового прототипу новий прототип не стали будувати, а використовували один із літаків, що вже є.

Скажете – економно, чому ні?

Можливо, у цьому немає нічого підозрілого, якби, наприклад, не той факт, що за час оголошення про серійне виробництво Су-57 росіяни так і не змогли налагодити їх реально серійне виробництво, а випускають дрібними партіями по 1 – 2 літаки на рік.

Крім того, відомо про факт використання «канібалізму» під час виробництва Су-57, що лише підтверджує серйозну проблему виробництва цих літаків.

Що важливо, на Су-57 «другого етапу», який був продемонстрований минулого тижня,  відсутній двигун другого етапу «виріб 30», який, за ідеєю, повинен забезпечувати винищувачу якості малопомітності, що відповідають п’ятому поколінню. Але двигун був відсутній, що також говорить про проблему з його не тільки випробуваннями, а й виробництвом.

Тобто росія не змогла з 2018 року повноцінно побудувати винищувач Су-57 «другого етапу» та оснастити його всім необхідним обладнанням, яке мало його саме відносити до винищувачів «другого етапу», і зараз намагається з цієї вистави видавити трохи «ура-патріотизму»?

Краще б навіть не розпочинали. Адже в цій рефлексії російських авіаторів зайвий раз проглядається те, наскільки вони є кволими.

У 2021 генеральний директор Об’єднаної авіабудівної корпорації росії Юрій Слюсар заявив, що з 2022 року рф буде отримувати по 12 нових винищувачів Су-57 на рік!

Тим часом серійного виробництва Су-57 в росії як не було, так і не налагоджено. Перший серійний винищувач розбився через відмову системи управління буквально за 3 дні до передачі до складу ВКС у 2019 році, а другий “серійний” Су-57 був зібраний у режимі «канібалізму» з використанням вузлів з інших літаків.

За 2021 рік до складу ВКС не було передано жодного винищувача п’ятого покоління Су-57. Загалом у складі ВКС росії станом на 2022 рік 3 так званих серійних винищувачів Су-57, серійне виробництво яких почалося в 2019.

І ось, новий Су-57 «другого етапу» виявився не новим, а дещо потяганим зразком. Дуже показово.

Олександр Коваленко 

sprotyv.info

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-