Українські телеканали не приділяють багато уваги кримському питанню - радник глави МІП
Про це повідомила в інтерв'ю Укрінформу радник міністра інформаційної політики з питань інформаційної реінтеграції Криму Юлія Каздобіна, яка брала безпосередню участь в підготовці схваленої урядом наприкінці грудня 2018 року Стратегії інформаційної реінтеграції Криму.
Зокрема, Каздобіна зазначила, що основна мета документа – створення саме інформаційними інструментами передумов для відновлення територіальної цілісності України і захист прав людини, тих наших громадян України, які перебувають на окупованій території Криму.
"У рамках цієї стратегії ми говоримо про три різні аудиторії – це мешканці Криму, мешканці вільної від окупації території України і закордонна аудиторія. І насправді – комунікація з мешканцями Криму найскладніша, бо він перебуває під контролем окупаційної влади, і майже всі можливості для комунікації перерізані. Україна працює над відновленням мовлення, над розповсюдженням інформаційних матеріалів на КПВВ, в точках перетину адмінмежі з Кримом", - зазначила радник міністра інформполітики.
Вона навела приклад: коли був інцидент з викидом хімічних речовин на кримському "Титані", Міністерство інформаційної політики разом з Міністерством охорони здоров’я терміново зробили листівки з інструкціями – що робити, як захистити себе, і роздавали ці листівки на пунктах пропуску.
Крім того, за словами Каздобіної, хоч і контрольований окупантами, каналом комунікації лишається інтернет.
Читайте також: Юлія Каздобіна, радник глави МІП з питань інформаційної реінтеграції Криму
Лишаються й центральні українські телеканали, хоча, на жаль, вони не дуже готові приділяти багато уваги кримському питанню. "Під час підготовки Стратегії нам допомагала ГО "Детектор медіа", яка зробила моніторинг за один місяць – яким чином висвітлюється кримське питання українськими центральними телеканалами. Його результати засвідчили, що уваги – дуже небагато, вона є, переважно, якщо в Криму відбувається щось скандальне", - зазначила радник міністра.
"Ми це відзначаємо як проблему, як одну із загроз в реалізації Стратегії. І ця проблема не лише для кримського питання, мені здається, це - загальна проблема інформаційного простору: те, яким чином побудовано політику основних телеканалів, якщо вони, в принципі, є, переважно, інструментами заробляння грошей і просування інтересів їхніх власників", - наголосила Каздобіна.
За її словами, "на жаль, у нас в Україні поки не сформувалася така ідентичність, коли ми всі відчуваємо себе українцями, і Україна для всіх нас є більшою цінністю, аніж наші приватні інтереси. Це відчуття поки що не сформовано, але цей процес іде. Тому потрібно говорити з телеканалами, порушувати це питання, обговорювати, переконувати, щоб вони передбачили такі програми в своїх інформпланах. Але змусити їх це робити, не думаю, що можливо".