Бізнес-омбудсмен: Кількість скарг на силовиків зросла втричі
Про це на прес-конференції у Києві заявив бізнес-омбудсмен України Альгірдас Шемета, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"75% всіх скарг отримано на три основні блоки: Державну фіскальну службу (включаючи Державну податкову інспекцію та Митну службу - ред.) - це 56% та силові структури (включаючи прокуратуру, Нацполіцію, СБУ, МВС - ред.) – 12%. Нас дуже насторожує значне збільшення скарг на силові структури, їх кількість збільшилась на третину. Використання кримінального права проти бізнесу залишається серйозною проблемою з точки зору покращення бізнес-клімату у країні", - сказав він.
Шемета зауважив, що у антирейтингу з'явилися нові учасники: органи вищої державної влади (парламент, Президент, Кабінет міністрів), Міністерство фінансів, Антимонопольний комітет України, а також державні підприємства.
В той же час у III кварталі з антирейтингу вибули Міністерство соціальної політики, Міністерство екології та природних ресурсів, Міністерство економіки та торгівлі.
За словами бізнес-омбудсмена, РБО у звітному кварталі відкрито 145 розслідувань: "Це друга за величиною цифра з початку нашої діяльності і на 38% більше, ніж II кварталі цього року. Нам вдалось успішно закрити 52% всіх розслідувань".
Шемета звернув увагу, що прямий фінансовий вплив розслідувань склав у звітному періоді 1,5 млрд гривень.
"За цей квартал нам вдалося зекономити бізнесу майже 1,5 млрд грн - це в три рази більше, ніж у II кварталі 2016 року. 50% суми складає досягнуті позитивні результати по відшкодуванню ПДВ. А з початку нашої діяльності з травня 2015 року загальний фінансовий результат майже досяг 5 млрд грн", - заявив він.
У Раді бізнес-омбудсмена зазначають, що основним джерелом звернень залишається малий та середній бізнес – це 75% від загальної кількості скарг. Більшість скаржників РБО є українські компанії (78%), решта - підприємства з іноземними інвестиціями (22%).
Шемета також повідомив, що Кількість скарг від підприємців до Ради бізнес-омбудсмена на діяльність Державної фіскальної служби збільшилася до 56%: "Росте кількість скарг на ДФС. Якщо в минулому році (зростання - ред.) становило 43%, у другому кварталі цього року - 50%, то у третьому кварталі це вже 56%. Ми інколи жартуємо, що поступово стаємо податковими омбудсменами".
Проте, за його словами, фіскальна служба є одним із лідерів з виконання рекомендацій Ради бізнес-омбудсмена. "До кінця третього кварталу 2016 року ДФС виконала 80% усіх рекомендацій. Цей відсоток вище середнього", - відзначив Шемета.
Більшість скарг підтверджує необхідність ухвалення змін у Податковому кодексі. Він нагадав, що вже схвалено зміни до Податкового кодексу, що пов'язані з адмініструванням податків.
"Ці зміни включають майже всі рекомендації, які ми минулого року запропонували у своєму системному звіті", - сказав Шемета, зауваживши, що тепер важливо, щоб ці зміни були ухвалені у Верховній Раді без змін. "Тоді ми зможемо бачити скорочення по деяких скаргах на податкову службу", - вважає бізнес-омбудсмен.