У Раді закликають світ гарантувати «зелені коридори» для експорту продовольства з України
Як передає Укрінформ, про це йдеться на сайті Верховної Ради.
Зазначається, що обсяги виробництва сільськогосподарської продукції у 2022 році очікуються на рівні, достатньому для забезпечення продовольчої безпеки держави та внутрішнього споживання основних видів сільгосппродукції в обсягах, які склалися за останні роки.
Призупинення роботи українських портів дозволяє прогнозувати залишки продукції для внутрішнього споживання. Тому загроза глибокої продовольчої кризи в Україні навіть в умовах війни з ворогом, що переважає своєю чисельністю, є малоймовірною, вважають у комітеті.
Водночас ускладнений експорт української продукції на зовнішні ринки через блокування портів України з боку рф негативно вплине на продовольчу забезпеченість країн, які залежать від імпорту харчової продукції. Адже 65–70% сільськогосподарської продукції України експортується морем.
А відтак, на думку членів комітету ВР, виробники сільгосппродукції в Україні та світі потребують «зелених» коридорів для експорту продовольчих товарів. Йдеться, зокрема, про кукурудзу, олію соняшникову, сафлорову та бавовняну, пшеницю і суміш з житом, макуху і залишки з рослинних жирів і олій, соєві боби, м’ясо та їстівні субпродукти свійської птиці, ячмінь та інше.
«Нам потрібні «зелені коридори» для вивезення продовольства чи то наземними шляхами, чи то морськими. Потрібні потужні гаранти вивезення продукції з території нашої держави. Історія переговорів з російською федерацією, зокрема щодо «зелених коридорів» для мирного населення з окупованих територій, дала зрозуміти, що ця країна гарантом виступати не може за жодних обставин», - додали представники парламенту.
Як повідомлялось, 24 лютого росія розпочала повномасштабне військове вторгнення в Україну. Внаслідок бойових дій в українських портах заблоковано понад 20 млн тонн зерна, значна частина якого призначалася для Всесвітньої продовольчої програми ООН.
Євросоюз створив так звані коридори солідарності для вивезення українського зерна суходолом, з використанням залізничного, автомобільного транспорту та внутрішніх водних шляхів, але ці надзвичайні заходи не можуть у повному обсязі розв'язати проблему.