Очікувана вартість закупівель через Prozorro торік зросла на 70% - до ₴622 мільярдів

Очікувана вартість закупівель через Prozorro торік зросла на 70% - до ₴622 мільярдів

Укрінформ
Попри повномасштабну війну, сфера публічних закупівель як ніколи динамічно розвивається, а минулий рік довів, що вийти на рівень закупівель, який був до повномасштабного вторгнення, реально.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Мінекономіки.

За підсумками 2023 року кількість завершених у системі Prozorro закупівель зросла порівняно з 2022 роком на 28% - до 3,6 млн грн. І майже на 70% - до 622 млрд грн - зросла порівняно із попереднім періодом очікувана вартість закупівель.

«Сьогодні близько 80% від усіх коштів на публічні закупівлі витрачаються через Prozorro. Зросла не лише кількість, але й успішність закупівель та конкуренція. У 2022 році успішних закупівель було 60%, у 2023 - 68%. Рівень конкуренції у 2022 році становив 1,8 - стільки пропозицій у середньому ми мали на одну закупівлю. А минулого року - вже 2,02», - зазначила заступниця міністра економіки Надія Бігун.

У 2023-му кількість оголошених конкурентних закупівель зросла на чверть і сягнула 400 тис., кількість укладених договорів – на 47%, сягнувши позначки 270 тис. При цьому економія на конкурентних закупівлях становила 42 млрд грн (зростання на 135% в порівнянні з 2022 роком).

Читайте також: Агенція оборонних закупівель придбала 4000 безпілотників для ЗСУ

Найчастіше серед минулого року на Prozorro закуповували харчові продукти (35 тис. закупівель), ліки (28 тис.), бензин та дизпаливо (16 тис.), електроенергію (14 тис.).

Заступник міністра наголосила, що крім прозорості, конкуренції та відкритості під час війни важливими також виявилися простота та швидкість проведення закупівель.

«Саме тому активний розвиток отримав інструмент Prozorro Маркет. За його допомогою закупівлі відбувалися на 15-20% дешевше, аніж за прямими договорами», - зазначила Бігун.

У підсумку, у 2023 році на Prozorro Market відбулися закупівлі більш на 12,5 млрд грн. За рік понад 6 тисяч замовників провели на Prozorro Market понад 44 тисяч закупівель.

Суттєвої економії бюджетних коштів вдалося досягти завдяки рішенням, покликаним підвищити прозорість оборонних закупівель та мінімізувати корупційні ризики. Зокрема, йдеться про рішення, яким оборонних замовників зобов’язали проводити спрощені закупівлі через електронну систему Prozorro.

Читайте також: ФДМУ та Prozorro.Продажі розроблять маркетингову стратегію для великої приватизації

«Prozorro вдалося знайти оптимальний баланс між прозорістю та безпекою під час війни. Рішення відкрити тилові закупівлі Міноборони дозволило зекономити майже 7 млрд грн. У майбутньому Prozorro буде ставати ще відкритішим, захищаючи при цьому чутливу інформацію», - зазначила Бігун.

Сума завершених оборонних закупівель минулого року становила 52,4 млрд грн. Загалом було оголошено 11 тис. закупівель, укладено 8 тис. договорів. При цьому частка конкурентних закупівель за очікуваною вартістю сягнула 85%. Середня кількість пропозицій на торги склала 2,28. До кінця 2023 року майже 100% тилових закупівель Міноборони відбувалися в системі Prozorro.

Як повідомлялось, протягом березня публічні замовники через систему Prozorro оголосили закупівлі на 87,8 млрд грн.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-