Конгресові слухання. Виклики та можливості для ефективного надання послуг ДРАЦС у громадах

Конгресові слухання. Виклики та можливості для ефективного надання послуг ДРАЦС у громадах

Укрінформ
6 червня, 13:30 - "Конгресові слухання щодо викликів та можливостей ефективного здійснення окремих повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС) органами місцевого самоврядування".

Організатор: Офіс Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України за підтримки шведсько-українського проєкту PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні».

Інформаційний партнер – портал «Децентралізація».

Учасники: В’ячеслав Негода - керівник Офісу Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України; Євгеній Горовець - перший заступник Міністра юстиції України; Лариса Білозір - народний депутат України, голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур; Віталій Безгін - народний депутат України, голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою; Віктор Тимощук - заступник голови правління Центру політико-правових реформ; Олена Завгородня - заступник начальника управління у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та проставлення  апостиля Мінюсту; Ольга Почекіна - начальник відділу проставлення апостилю, управління у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та проставлення апостиля Мінюсту; Олександр Каменчук - керівник експертної групи, Директорату публічної адміністрації Секретаріату Кабінету Міністрів України.

Коротко. Учасники заходу обговорять виклики та можливості здійснення повноважень ДРАЦС органами місцевого самоврядування

Формат заходу – офлайн (Зала 2) + онлайн - включення.

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w

Підсумкові матеріали:

В Укрінформі відбулися Конгресові слухання щодо реєстрації актів цивільного стану органами місцевого самоврядування

Учасники Конгресових слухань обговорили проблемні питання у здійсненні окремих повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС) органами місцевого самоврядування та шляхи їх вирішення.

Захід відбувся в Укрінформі й був організований Офісом Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України за підтримки шведсько-українського проєкту PROSTO «Підтримка доступності послуг в Україні».

Як зазначив керівник Офісу Конгресу В'ячеслав Негода, загалом на слухання зареєструвалися понад 320 осіб, у тому числі представники місцевої влади, Міністерства юстиції, ЦНАПів, народні депутати та ін.

Він пояснив, що серед актів цивільного стану, реєстрація яких входить до повноважень органів місцевого самоврядування, є документи про народження, укладення шлюбів, розлучень і смерть громадян. З питання ДРАЦС надходить багато звернень від органів місцевого самоврядування, асоціацій місцевої влади, народних депутатів.

Заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук зазначив, що наразі виникають проблеми з надання послуг ДРАЦС саме у сільській місцевостях.

За його даними, у 2021-2022 роках лише 13% цих послуг надавалися органами місцевого самоврядування, 87% - органами Мін'юсту, відповідно люди змушені за 100 км іти по документи.

На думку Тимощука, потрібно врегулювати розділення компетенції.

Він також назвав великою проблемою відсутність на місцях бланків для реєстрації актів цивільного стану.

"Конструктивна пропозиція полягає в тому, що Мін'юст має сісти з асоціаціями МС (місцевого самоврядування - ред.), експертами і скласти дорожню карту, де буде зрозуміло: що де зареєструвати, кого як уповноважити і найголовніше - зняти бар'єри з бланками, з реєстрами, сприяти максимально МС", - переконаний Тимощук.

Водночас голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталій Безгін зауважив, що вирішення потребує і питання доступу ЦНАПів громад до реєстрів, аби вони могли безперешкодно надавати адмінпослуги.

Депутат висловив думку, що для урегулювання ситуації потрібно організувати або на базі Конгресу, або профільного комітету ВР зустріч із представниками Міністерства юстиції.

Своєю чергую заступник начальника управління у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та проставляння апостиля Міністерства юстиції Олена Завгородня поінформувала, що після реорганізації, яка відбулася цього року, у Мін'юсту лишилося 447 відділів державної реєстрації, а органів місцевого самоврядування, яким делеговані повноваження, - 863. При цьому вона зауважила, що люди мають право обирати, куди звертатися - до відділу Мін'юсту чи органу місцевого самоврядування.

Резюмуючи сказане, Негода відзначив можливість створення робочої групи, яка підготує дорожню карту чи календарний план із зазначенням областей і громад, за потреби - підключити підключити обласні військові адміністрації, щоб оцінити ситуацію з ДРАЦС у кожній області і вже цього року почати вирішувати проблеми.

“Дякую Збройним силам країни, і цим самим ми також наближуємо нашу перемогу, тому що у всіх наших воїнів вдома є якщо не сім’ї, то родичі, які користуються цими послугами. Нам дуже хотілося б, щоб ніхто їм не телефонував, що, мовляв, ходила зареєструвати нашу дитинку, а нема бланків, бо Мін'юст не дав", - підсумував Негода.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-