Вдруге за останні два тижні: «Дія» втомилася, але пообіцяла набратися сил

Вдруге за останні два тижні: «Дія» втомилася, але пообіцяла набратися сил

Укрінформ
Що відомо про масштабний збій у мобільному додатку «Дія», який напередодні заскочив українців? У Мінцифри обіцяють, що все виправиться

2 листопада в застосунку «Дія» стався збій. Користувачі на якийсь час втратили доступ до документів: не могли авторизуватися та згенерувати COVID-сертифікати...

На Facebook-сторінках Міністерства цифрової трансформації і порталу «Дія» - сотні скарг. Люди пишуть, що сертифікати про вакцинацію зникли у найбільш невідповідний момент. «Не можу зайти в «Дію», поцапався з поліцією!», «Вже кілька годин не можу зайти в «Дію». Ні в транспорт, ні в ТРЦ, ні в кафе… тупо стою під дощем», ««Дія» не працює… Де номер «гарячої лінії» служби підтримки? Як мені зв’язатися з живою людиною, яка пояснить алгоритм дій?», «Спішу на зустріч. Забігаю в метро. Дістаю смартфон, щоб показати сертифікат і – дуля з маком. 10 хвилин вмовляв, переконував, що двічі вакцинований. Навіть сімейному дзвонив, щоб повірили. Пропустили. Дякую, але далі вже без електронного сертифікату – тільки паперовий, тільки хардкор».

Згодом у Мінцифри інформацію про збій підтвердили і повідомили, що виникли технічні проблеми.

«У зв’язку з погіршенням ковідної ситуації та переходом багатьох областей України в «червону зону», збільшилось навантаження на реєстри. Як наслідок — сервіси в застосунку можуть працювати повільно. У тому числі й СOVID-сертифікати», - пояснила комунікаційний менеджер проекту «Дія» Олеся Діденко.

Вочевидь знайдуться такі, хто згадає нещодавній інцидент з Facebook, який більш ніж 5 годин взагалі не був доступний, і скаже: «Нічого, з кожним же буває. Головне – зробити відповідні висновки, щоб запобігти проблемам в майбутньому». І з цим, звісно, хочеться погодитися. Якби не одне «але»: за останні два тижні це вже не перший подібний збій у «Дії».

Наприклад, 20 жовтня користувачі додатку не могли отримати доступ до розділу «Послуги» і бачили повідомлення «На жаль, сталася помилка». У цьому розділі, до речі, знаходяться такі функції: COVID-сертифікати, Заміна посвідчення водія, Податкові послуги, Штрафи за порушення ПДР. Цікаво, як тоді пояснювали причину неполадок додатку у Мінцифрі? Цитуємо: «У зв’язку з погіршенням ковідної ситуації та переходом п’яти (!) областей у червону зону збільшилось навантаження на реєстри. Як наслідок – сервіси в застосунку можуть працювати повільно. У тому числі й СOVID-сертифікати».

Схоже, що відділ комунікації «Дії» не надто заморочується над поясненням, а просто використовує стару-добру комбінацію клавіш Ctrl+C (копіювати) і Ctrl+V (вставити). І якщо на поломку додатку, яка заскочила користувачів два тижні тому ще якось можна закрити очі, то зараз, коли в окремих регіонах, де діє «червона зона», проїзд без такого документу загрожує штрафом від 17 тисяч гривень…

У Мережі ми не знайшли жодного допису про те, щоб когось із вакцинованих громадян (саме тих, які мають згенерований сертифікат у «Дії», втім, через збій не змогли його пред’явити) покарали гривнею. Що ж, перший раз пронесло.

Але чи будуть зроблені висновки?

Мстислав Банік, керівник з розвитку електронних послуг у Мінцифрі, під час розмови з журналістом Укрінформу запевнив, що так, на сьогодні відповідні кроки, які б унеможливили повторення збоїв у майбутньому, вже робляться.

«Станом на 3 листопада, українці у «Дії» згенерували 5 млн COVID-сертифікатів, із них 1 млн – за останні кілька днів. Загалом же застосунком користуються понад 9 млн українців. Це, щоб уявити масштаб. Утім важливо зауважити, що користувачі «Дії» не лише генерують сертифікати, але користуються багатьма іншими послугами… Вкупі оце шалене навантаження й спричинило короткий збій. На сьогодні команда Мінцифри працює над розширенням потужностей. Крім того, збільшують потужності й відповідні державні реєстри», - каже пан Банік.

На додаткове запитання, чи існують якісь інструкції щодо того, як діяти поліцейським, коли громадяни не можуть пред’явити їм електронний COVID-сертифікат через збій у «Дії», представник Мінцифри коротко відповів: «Якогось окремого протоколу немає».

Ну і, не менш важливо – це комунікація: чи з’явиться у «Дії» традиційна «гаряча лінія»?

«Це не випадковість, що у нас немає телефону. Тому що, гадаю, більш ефективно працюють все-таки мессенджери. У тому ж Viber, Telegram, Messenger у нас є служба підтримки, - наголошує Мстислав Банік. – Чи з’явиться те, про що ви кажете?.. Скажу так, для того, щоб ефективно відповідати на звернення користувачів по телефону – потрібен доволі великий штат. У нас, в Мінцифрі, такого штату немає. А що є? Спільний з іншими органами влади урядовий контакт-центр. Між тим, ми запускаємо офлайн-пункти в центрах вакцинації для допомоги з генеруванням COVID-сертифікату. Такі пункти вже працюють в Києві на НСК «Олімпійський», Центральному залізничному вокзалі, ТЦ River Mall. Про що йдеться? Ну, наприклад, одразу після вакцинації, якщо є проблеми і ви не можете вирішити їх дистанційно, можна під'їхати до такого офлайн-пункту, і вам допоможуть».

Щодо останнього – це добре, що такі офлайн-пункти запрацювали, втім, до них ще потрібно якось дістатися. А якщо немає сертифікату – про громадський транспорт можна забути. Хіба що… на таксі?

Мирослав Ліскович. Київ 

P.S. Як згенерувати COVID-сертифікат без додатку?

Вакциновані українці можуть самостійно згенерувати документ не лише в мобільному додатку «Дія», але на однойменному порталі. Документ буде у PDF-форматі (погодьтеся, що краще мати про всяк додаткову копію в смартфоні або в роздрукованому варіанті).

Для цього треба перейти на портал «Дія» (https://diia.gov.ua/), зареєструватися або авторизуватися у «Кабінеті громадянина».

Потім – на головній сторінці або в розділі «Послуги» – натиснути «Отримати COVID-сертифікат». Також необхідно перевірити персональні дані та погодитися на передачу даних. При цьому для створення сертифіката знадобиться ваш електронний підпис (КЕП).

Коли «Дія» знайде дані про вакцинацію в реєстрах, то має надійти повідомлення про це на електронну пошту. Зазвичай, це триває до 10 хвилин. Завантажити та роздрукувати документ можна у «Кабінеті громадянина» на порталі.

В разі, якщо щось не зрозуміло – пропонуємо додатково переглянути відео-інструкцію: https://youtu.be/n9Xh1Ablqaw

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-