Міські голови та претенденти на цю роль визначили ТОП-10 проблем розвитку українських міст
До обговорення також долучились народні депутати України Ганна Гопко та Віктор Кривенко, а також ключовий експерт програми ЄС "Підтримка політики регіонального розвитку в Україні" Юрій Третяк.
Голова комітету Верховної Ради України у закордонних справах Ганна Гопко зазначила, що якість кадрів на місцях в Україні на дуже низькому рівні. Крім того у більшості міст або взагалі відсутні стратегії розвитку, або ж вони розроблялись так, що громада міста про них нічого не чула. «Освітня програма «Школа Мерів» є можливістю покращити кадровий потенціал, створити резерв гарних управлінців - господарників та візіонерів», - підкреслила народний депутат України.
Ключовий експерт програми ЄС "Підтримка політики регіонального розвитку в Україні" Юрій Третяк наголосив: «Аби ефективно і швидко реалізувати реформу місцевого самоврядування в Україні, важливо залучити активних людей до цього процесу. Дуже хотілося б, щоб програма «Школа Мерів» сприяла системі якісної підготовки кадрів в Україні».
Учасники World-Café напрацювали перелік найбільш типових проблем українських міст, обговорили причини їх виникнення та визначили, які знання потрібні міським головам, аби їх вирішити.
Отже, топ-10 проблем розвитку міст України за версією учасників World-Café:
1. Відсутність стратегій розвитку;
2. Необ'єктивне планування і бюджетування;
3. Бюрократична система управління;
4. Корумпованість місцевих органів влади;
5. Відсутність ефективної комунікації між владою і громадою;
6. Нерозвиненість громадянського суспільства щодо залучення місцевого самоврядування;
7. Відсутність інвентаризації та паспортизації майна міста;
8. Відсутність реакції на провокативні дії;
9. Відсутність системної роботи з маркетингу міста;
10. Недостатня кваліфікація кадрів.
Серед причин відставання українського місцевого врядування від світових тенденцій розвитку, зокрема, відзначили низьку активність громадянського суспільства; відсутність мотивації працівників місцевого самоврядування; поганий бізнес клімат – рейдерство і корупцію; відсутність інструментів розвитку бізнесу; відсутність місії міста; інформаційну закритість міст; неінтерактивність влади і громади; нормативну обмеженість рівня заробітної плати; відсутність зовнішнього аудиту; непрозорий підхід до бюджетування; неефективність правоохоронної системи; високий рівень патерналізму; небажання місцевої влади залучати людей; малу кількість відповідальних місцевих еліт; спротив корупціонерів відкритості інформації щодо власності.
Міські голови та громадськість визначили, що найбільш важливими навичками ефективного місцевого самоврядування є взаємодія з залучення громади до процесу прийняття рішень; уміння побудувати систему управління корпоративною культурою; навички стратегічного і проектного менеджменту, планування; економічний розвиток територій: малий і середній бізнес; комунікація і медіація; принципи належного врядування; створення системи управління знаннями; навички застосування позитивного досвіду ззовні; обізнаність в правовій сфері; робота в команді.
Організатори освітньої програми «Школа Мерів» планують внести корективи у навчальний план на основі напрацьованого учасниками заходу.
ДОВІДКОВО:
Школа мерів – це програма комплексної підготовки міських голів, громадських та політичних діячів, які претендують на роль керманичі міст, а також їх команд до управління містами в умовах децентралізації, за сучасними стандартами публічного управління. Навчання на другій програмі школи відбуватиметься на базі бізнес-школи МІМ-Київ, яка посіла перше місце серед українських бізнес-шкіл у категорії “Excellent Business School” за рейтингом Eduniversal у 2015 році.
Заснував школу голова правління агенції з питань стратегічних комунікацій та розвитку «спільні зусилля» Руслан Рохов. спільно з партнерами він запустив напередодні місцевих виборів пілотну школу, яка відбувалася на базі Києво-Могилянської бізнес-школи. З 13 команд, які в ній навчалися, 3 команди перемогло – міські голови Миколаєва, Житомира та Боярки є випускниками школи мерів.
Школа складається з восьми освітніх модулів, котрі викладаються по п’ятницям, суботам та неділям, стажування в муніципалітетах Польщі та розробки стратегії розвитку міста, а також – підготовка проекту вирішення найболючішої проблеми міста.
Партнерами проекту є Агенція з питань стратегічних комунікацій та розвитку «Спільні Зусилля», бізнес-школа «МІМ-Київ, Клуб «КОЛО». Партнером в організації заходу World Café виступила Громадянська Платформа «НОВА КРАЇНА»