Розлив мазуту з танкерів РФ у Чорному морі: Міндовкілля заявляє, що збитки можуть сягнути $14 мільярдів
Об’єм витоку мазуту в акваторії Чорного моря внаслідок аварії на двох російських танкерах «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239» може значно перевищувати 4300 тонн. За попередніми оцінками, збитки від розливу нафтопродуктів можуть перевищувати $14 мільярдів.
Як передає Укрінформ, про це у телееетері заявила міністерка захисту довкілля та природних ресурсів Світлана Гринчук.
«За попередньою інформацією, один із танкерів перевозив 4300 тонн мазуту. Щойно якраз провели нараду з міністрами захисту довкілля Болгарії та Румунії, які теж дуже стурбовані ситуацією, що сталася, і також із країнами Чорноморського регіону. І за їхньою інформацією, і попередньо за нашою, цей об'єм може бути набагато більше, ніж 4300 тонн», - зазначила Гринчук.
За її словами, наразі тривають роботи із визначення збитків, до яких призвела ця аварія.
«За моїм дорученням зараз ми намагаємося оцінити збитки і зробити моделювання того, яких наслідків можуть отримати прибережні зони і взагалі сама акваторія Чорного моря від цієї події. У нас працюють експерти Міндовкілля і Українського наукового центру інституту моря, Державної екологічної інспекції. Так само ми, щойно якраз обмінялися інформацією з нашими колегами з інших країн і щодо космічних знімків для того, щоб можна було хоч якось більш достовірну інформацію мати», - підкреслила міністерка.
Водночас вона зазначила, що за попередніми розрахунками, збитки для акваторії Чорного від аварії російських танкерів можуть сягати $14 мільярдів.
«Якщо використовувати наші методики по розрахунку збитків, вже навіть якщо об'єм цих нафтопродуктів і складе понад 4000 тонн, то це вже збитки на $14 мільярдів для акваторії Чорного моря», - повідомила Гринчук.
За її словами, ключові загрози – це забруднення прибережних екосистем, зокрема, території природних заповідників та інших територій, що знаходяться в Керченській затоці. Також існує великий ризик потрапляння цієї нафтової плівки і на інші території Кримського узбережжя, відзначила міністерка.
Гринчук зауважила, що російська сторона робить заяви про спроби порятунку екіпажів, однак жодних заяв щодо заходів із захисту довкілля немає.
Відповідаючи на питання, які першочергові кроки треба робити вже зараз, міністерка повідомила: «Це, звичайно, встановлювати бонові загородження для того, щоб локалізувати ці нафтові плями і запобігти їх подальшому поширенню. Звичайно, це механічне видалення мазуту з допомогою спеціальних суден, абсорбуючих матеріалів, це організація моніторингу води, повітря на цій території».
Вона також додала, що росіяни навряд чи вживатимуть якихось заходів для ліквідації наслідків екологічної катастрофи.
«Те, що можемо робити ми - Україна, Румунія, Болгарія, ми вже домовилися, що будемо проводити постійний моніторинг. На наших постах ми будемо продовжувати проводити моделювання поширення забруднення для того, щоб убезпечити принаймні наші прибережні зони. Але те, що ця ситуація і ця катастрофа екологічна буде для акваторії Чорного моря, то це стовідсотково», - наголосила глава Міндовкілля.
Як повідомляв Укрінформ, 15 грудня поблизу берега в Керченській протоці почали тонути два російські нафтові танкери «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239». Причиною аварії став сильний шторм. Один із танкерів хвилі розрубали майже навпіл.