Кіносерпень: Поза законом і після кінця світу
Глядач побачить фільми в «темних», «чорних» і «червоних» тонах
Фільми серпневого прокату передають хиткість, мінливість нашої тривожної сучасності. Їхні персонажі живуть і борються на межі або за межею закону, а часом і сам закон стає іграшкою в руках нелюдської диктатури або зникає під руїнами загиблої цивілізації. Однак, навіть опинившись у смутному просторі кримінальної анархії та свавілля влади, герої усвідомлюють, що якісь вищі закони, які дозволяють нам у глибині душі відрізнити Добро від Зла, залишаються незмінними.
З 3 серпня
Темна Вежа / The Dark Tower
Проект екранізації семитомного циклу Стівена Кінга «Темна Вежа» можна назвати одним з головних голлівудських довгобудів. З 2007-го року він розроблявся кількома великими студіями, які відмовлялися від нього одна за одною як від надто комерційно ризикованого. Сюжет епопеї про постапокаліптичний світ з чудовиськами та чаклунами, з неодмінними подорожами в інші часові епохи бачився студійним босам надто заплутаним і таким, що передбачав непомірні фінансові вкладення при сумнівності комерційної віддачі.
У результаті адаптація, яка виходить на екрани, є, судячи з вихідних даних і коментарів авторів, компромісним варіантом, створеним для затравки - в надії на те, що, якщо прокат стрічки виявиться успішним, вона стане початком довготривалої франшизи, в якій створений Кінгом всесвіт буде відображений з великим розмахом.
Сюжет картини з бюджетом в 60 мільйонів доларів поки не дуже зрозумілий, відомо лише, що вона відповідає загальній канві початку серії: Стрілець Роланд Діскейн мандрує безплідними землями у пошуках Темної Вежі, розраховуючи змусити господарів цього метафізичного пупа землі змінити підмісячний світ на краще. Його супутником у небезпечній подорожі стає хлопчик з екстрасенсорними здібностями. Режисером картини виступив данець Ніколай Арсель (який свого часу вивчив англійську спеціально для того, щоб познайомитися з творами Кінга), відомий в першу чергу історичною драмою «Королівський роман», яка номінувалася на "Оскар".
З 24 серпня
Червоний
Екранізація роману Андрія Кокотюхи є найбільш масштабним кінематографічним зверненням до теми українського націоналістичного збройного опору та його боротьби з радянською владою у повоєнній Україні. При цьому, слідом за літературним першоджерелом, дія стрічки розгортатиметься не тільки у містах і селах Галичини, але й в одному з таборів системи ГУЛАГ, де опиняється разом зі своїми соратниками головний герой твору, командир загону УПА.
Пригодницький сюжет, в якому жанр шпигунського детективу та кримінальної драми з'єднано з виразним публіцистичним посилом, прагненням представити аудиторії точку зору на «бандерівське» підпілля, відмінну від тієї, яка панувала в радянську епоху, робить картину однієї з найбільш очікуваних і актуальних творів вітчизняної кінематографії цього року. Варто відзначити, що фільм є повнометражним дебютом Зази Буадзе, якого вже можна віднести до числа найбільш затребуваних українських режисерів - в даний час він закінчує картину про АТО «Позивний Бандерас» і одночасно готується до початку зйомок екранізації іншого роману Кокотюхи, ретро-детективу «Адвокат з Личаківської».
На драйві / Baby Driver
Кримінальна комедія на тему «злодій у злодія дрючок вкрав», центральний персонаж якої - юнак, чий водійський хист близький до геніальності. На жаль, дар героя, який рано втратив батьків і потрапив у погану компанію, використовує у поганих цілях лідер банди, що спеціалізується на пограбуваннях - водій-вундеркінд раз за разом відвозить нальотчиків з місця їхніх злочинств, з легкістю тікаючи від поліцейської погоні.
Але любов до чарівної офіціантки спонукає героя зійти зі злочинної стежки. На жаль, готуючи шляхи до відступу, він погоджується взяти участь у черговій справі - яка, як він твердо переконаний, стане для нього останньою. У тому ж упевнений і бос юнака, втім, маючи на увазі під цим щось інше.
Картина британського постановника Едгара Райта, відомого пародійними жанровими стрічками «Зомбі на ім'я Шон» і «Типу круті лягаві», була удостоєна від критиків гучних похвал за поєднання захоплюючого сюжету, дотепності та виразних характерів.
З 31 серпня
Рівень чорного
Довгоочікувана третя ігрова картина Валентина Васяновича, що отримала приз ФІПРЕССІ на Восьмому Одеському МКФ. Про цей фільм ми писали докладніше у фестивальному щоденнику.
DZIDZIO Контрабас
Комедія залишається, мабуть, найбільш популярним жанром для тих вітчизняних кінематографістів, які прагнуть своєю творчістю не стільки здобути фестивальні лаври або схвалення найбільш патріотичних глядачів, скільки завоювати любов широкої аудиторії. Черговий досвід на цій ниві - повнометражний дебют Олега Борщевського, відомого за короткометражною картиною «Рука» з альманаху «Закохані у Київ», примітний зверненням до регіонального колориту (попередня подібна спроба, «Політ золотої мушки» Івана Кравчишина, виявилася не дуже успішною).
Дія «DZIDZIO Контрабаса» розгортається в прикордонній області, жителі якої пускаються берега, щоб не просто знайти засоби до існування, але й розбагатіти. Подробиці сюжету тримаються у таємниці, очевидно, творці фільму вважають, що участь у проекті гурту DZIDZIO (її лідер, Михайло Хома, виконав в картині головну роль) є достатнім приводом звернути на неї увагу. Сам Хома запевняє, що перипетії стрічки повторюють події з його власного життя.
Вітряна річка / Wind River
Картина «Будь-якою ціною» Девіда Маккензі пройшла на українських екранах практично непоміченою, випущена рівно рік тому, в серпневе міжсезоння, без рекламної підтримки. Згодом з'ясувалося, що цей фільм виявився однією з головних подій року, поєднавши переваги захоплюючої гангстерської драми і вестерну, жанрові прикмети якого переведено в соціальну площину. Сценарист цієї картини Тейлор Шерідан поставив режисерський дебют, витриманий у подібній інтонації та жанровій стилістиці кримінальної драми з влучними діалогами, харизматичними персонажами і непривабливою соціально-економічної атмосферою.
У центрі сюжету опиняється розслідування загибелі молодої жінки, яка замерзла у лісі, очевидно, рятуючись від переслідувачів. Агенту ФБР, який веде справу (Елізабет Олсен), допомагає місцевий лісничий (Джек Реннер), чия дочка кілька років тому також була знайдена замерзлою на смерть за схожих обставин.
Прем'єра картини відбулася в рамках конкурсу «Особливий погляд» Каннського кінофестивалю, де Шерідан одержав нагороду за кращу режисуру.
Фестивалі місяця
Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 1-го серпня «Саломеєю», новаторським прочитанням п'єси Оскара Уайльда про протистояння суворого праведника і притаманного людській природі зла у звабливій подобі, здійсненим на сцені Королівського національного театру.
8-го серпня буде представлена театральна адаптація фільму Лукіно Вісконті «Одержимість», екранізації етапного для жанру нуар роману Джеймса Кейна «Листоноша завжди дзвонить двічі». У ролі бідолахи, який забажав дружину і будинок ближнього свого, виступив Джуд Лоу.
22-го серпня відбудеться показ вистави Королівської Шекспірівської компанії по трагедії Шекспіра «Антоній і Клеопатра», твору про боротьбу розуму та почуття обов'язку перед батьківщиною та коханими людьми, що не втрачає актуальності.
29-го серпня буде знову представлена постановка однією з головних п'єс минулого століття, «Розенкранц і Гільдернстерн мертві» Тома Стоппарда, притчі про відповідальність маленької людини за трагедії та злочини своєї епохи. Одну з головних ролей у виставі виконав Деніел Редкліфф.
Ще один перенесений в кінематографічний формат спектакль буде продемонстровано 15-го серпня - «Сірано де Бержерак» по прославленій п'єсі Едмона Ростана в інтерпретації трупи «Комеді Франсез».
Фестиваль «Фільми-виставки на великому екрані» в кінотеатрі «Київ» буде представлений у серпні двома стрічками. У «Дивному світі Ієроніма Босха», запланованому на 6-е число, відправною точкою для розповіді про творчість великого голландця служить найбільша з виставок його полотен, проведена в рідному місті художника, Хертогенбосі.
20-го серпня буде показана «Дівчина з перловою сережкою», що оповідає про створення однойменного шедеври Яна Вермеєра (якому раніше була присвячена чудова ігрова картина Пітера Веббера).
Олександр Гусєв. Київ.