На Одеському кінофесті покажуть "Український мюзик-хол"

Одеський кінофестиваль та Довженко-Центр на Одеському міжнародному кінофестивалі-2018 в межах ретроспективної програми "Український мюзик-хол" покажуть музичні комедії, зняті на Одеській та Київській кіностудіях у 1930-1970-х роках.

Про це повідомляє прес-служба кінофестивалю. 

"Маловідома історія українських музичних комедій, знятих на "периферійних" Одеській та Київській кіностудіях, здається дивовижним прикладом співіснування контркультурної та авангардної естетики в межах соцреалістичного канону", - зазначає куратор ретроспективи Станіслав Мензелевський, начальник науково-програмного відділу Довженко-Центру.

Режисер Ігор Савченко в 1934 році зняв кінокомедію "Гармонь" за поемою письменника Олександра Жарова. Сюжет розгортається в одному з комсомольських селищ, де проживає веселий гармоніст Тимошка. Раптом хлопця призначають секретарем комсомольського осередку, після чого він кидає гру на гармоні і починає наводити лад на селі. Без музики і танців атмосфера в селі загострюється. Заборонена у 1936 році "Гармонь" і досі лишається малодослідженим та маловідомим фільмом сталінського кінематографа.

Читайте також: ОМКФ-2018 відкрив прийом заявок на Odesa IFF ScripTeast Series Projects

Музична комедія режисера Олексія Мішуріна "Літа молодії", знята в 1959 році, - яскрава стрічка про майбутніх студентів з Донбасу, які вирішують пов’язати своє життя з театром. Головна героїня фільму Наташа прямує до Києва, щоб скласти вступні іспити до театрального училища. Проте дорогою дівчина потрапляє в неочікувані ситуації. Згодом знайомиться з Сергієм, котрий також вирішив випробувати долю у великому місті. Стрічка "Літа молодії", зібравши близько 36 млн глядачів, стала одним із лідерів прокату 1959 року, а спеціально написана для фільму "Пісня про рушник" - народним хітом.

"Чорноморочка" - режисерський дебют Олексія Коренєва, який разом із Сергієм Параджановим та Марленом Хуцієвим навчався в майстерні Ігоря Савченка, був другим режисером фільмів Ельдара Рязанова "Карнавальна ніч" (1956) і "Стережись автомобіля" (1966). У центрі сюжету ліричної музичної комедії Одеської кіностудії "Чорноморочка" любовна історія Софійки та Василя. Вона має чарівний голос і мріє стати співачкою, а її коханий - курсант морехідного училища - вмовляє дівчину піти на курси суднових радистів. Закохані вже починають планувати своє спільне майбутнє. Аж ось на гастролі до їх селища приїжджає прозахідний джаз-оркестр. Музиканти запрошують до свого колективу Софійку...

Музичну комедію "Їхали ми, їхали..." було знято 1962 року на Київській кіностудії імені Довженка естрадним дуетом союзного масштабу Юрієм Тимошенком та Юхимом Березіним. Головні герої мюзиклу - Тарапунька й Штепсель, під егідою яких український естрадний колектив вирушає до Москви. Пригоди починаються одразу на київському вокзалі, коли їхній тринадцятий вагон випадково забули причепити до поїзда. Артисти беруться тягти вагон самотужки, закликаючи всіх охочих приєднатися до кінематографічної пригоди.

Прем’єра стрічки "Поцілунок Чаніти" Євгена Шерстобітова, учня Михайла Рома, відбулася в 1974 році. Знята за мотивами однойменної оперети Юрія Мілютіна і Євгена Шатуновського, стрічка знайомить глядачів з красунею Чанітою, яка разом із друзями повертається до свого рідного містечка Сан-Лоренто. Почувши її спів, шахрай і авторитарний багатій Чезаре пропонує дівчині одружитися і жити в достатку. Після відмови Чаніти він починає шантажувати її. Друзям доводиться вигадати чимало пасток, щоб обдурити Чезаре та врятувати подругу.