Укрзалізниця збудувала колію в зону відчуження ЧАЕС
Укрзалізниця завершила реконструкцію колії між станціями Вільча та Янів, що з’єднує зону відчуження Чорнобильської атомної електростанції з основною залізничною мережею.
Наразі тривають підготовчі роботи до запуску першого тестового поїзда, повідомив в.о. голови правління Укрзалізниці Іван Юрик, передає Укрінформ.
За словами керівника компанії, усі роботи були виконані в рекордні строки.
«У червні ми виграли тендер і підписали угоду з Енергоатомом на реконструкцію зазначеної ділянки. Ми розуміли важливість проєкту для країни, тож усі роботи були виконані в рекордні строки — за один місяць. Завдяки зусиллям залізничників уже найближчим часом почне роботу перше централізоване сховище відпрацьованого ядерного палива», — зазначив Юрик.
Зокрема, за даними компанії, у ході реконструкції ділянки було замінено залізничне полотно відповідно до проєкту та реконструйовано колії в обсязі 24,56 км, середнім ремонтом оновлено 4,3 км.
Також зазначається, що під час виконання робіт було задіяно 95 залізничників філії «Центр з будівництва та ремонту колії» АТ «Укрзалізниця» та необхідна колійна техніка.
“Усі роботи на ділянці виконувалися відповідно до Правил радіаційної безпеки при проведенні робіт у зоні відчуження і зоні безумовного (обов’язкового) відселення, затверджених наказом МОЗ України від 04.04.2008 №179/276”, - запевнили в Укрзалізниці.
В Укрзалізниці проінформували, що найближчим часом в зону доправлятимуть відпрацьоване ядерне паливо з трьох атомних електростанцій: Рівненської, Хмельницької та Південно-Української, яке зберігатиметься там упродовж наступних ста років.
Реконструйовану ділянку планують презентувати ЗМІ наступного тижня.
Як повідомлялося, 3 лютого 2021 року Кабінет Міністрів передав залізничну колію «Вільча — Янів» (зона відчуження, Іванківський район Київської області) на баланс НАЕК «Енергоатом».