Кран «Захарій» закінчив роботу в Запоріжжі і повертається до Туреччини
Плавучий кран “Захарій” (LK-800), який добудовував вантовий міст через основне русло Дніпра, закінчив роботу в Запоріжжі і повертається до Туреччини.
Про це сьогодні сказав капітан крана Сергій Салагар, передає кореспондент Укрінформу.
“Ми вперше робили прогонову будову мостового переходу. Були певні складнощі: треба було проходити по фарватеру, між підводними скелями. Крім того, при монтажі... треба було виконувати все з точністю до міліметра. Особливо складною була прогонова будова біля пілонів. Ці секції були найважчими. Зараз кран треба скласти у транспортне положення, і ми вирушимо до Херсона. Річкова служба оголосила, що як тільки кран пройде через шлюзи, навігація буде завершена”, - сказав Салагар.
Він також зазначив, що з Херсона кран піде до Туреччини.
“Передбачено, що робота у нас буде на півдні Туреччини, у Середземному морі. За попередньою інформацією, там ми будемо приблизно пів року", – додав капітан.
Кран "Захарій" прибув до Запоріжжя 6 січня 2021 року. Майже за рік роботи в Запоріжжі він виконав 29 рейсів по Дніпру та пройшов майже 450 км.
“Кран та його колектив виконали унікальну в історії сучасного будівництва в Україні роботу. Тільки мостових конструкцій він перевіз та встановив майже 10 000 тонн. У Служби автомобільних доріг у Запорізькій області є два проєкти - південний і північний об'їзди в місті, які планують реалізувати за допомогою крана. Крім того, незабаром у нас стартує реконструкція ДніпроГЕСу”, - сказав голова ОДА Олександр Старух.
Він вручив членам екіпажу крана грамоти та подарував торт із зображенням “Захарія”.
Як раніше повідомлялося, вага крана – 2250 т, довжина корпусу – 152 метри, висота підняття вантажного гака – 80 м. Це найбільший кран в Європі.
У травні під час виконання робіт LK-800 натрапив на підводну скелю та пошкодив дно. Кран відправили до Херсона на ремонт. На початку грудня в Запоріжжі сталася НП на будмайданчику в Кривій бухті. Під час робіт у плавкрана "Захарій" лопнув ланцюг, серйозні травми отримав один із будівельників.
Вантовий міст у Запоріжжі буде найвищим в Україні, висота пілонів, які триматимуть міст – 166 м. Міст підтримуватимуть сталеві ванти - загалом їх 96 штук.
Запорізький міст – це магістраль безперервного руху довжиною понад 9 км. Історія будівництва мосту - 16 років. Загальна вартість проєкту - 11,9 млрд грн (з ПДВ). Генеральним підрядником є турецька компанія "Онур".