На будівництво доріг у 2022 році планують витратити щонайменше 140 мільярдів – Шмигаль
Темпи будівництва доріг та мостів у рамках програми «Велике будівництво» не уповільнюватимуться, адже на це передбачили 140 млрд грн видатків наступного року.
Про це Прем’єр-міністр Денис Шмигаль сказав під час виступу на форумі «Велике будівництво: дороги та мости», повідомляє кореспондент Укрінформу.
«У 2022 році ми точно не будемо збавляти темп. Вже закладено більше 140 млрд грн на подальшу розбудову та ремонти доріг. Але хочу відмітити, що ми використовуємо не лише кошти державного бюджету, а й залучаємо кошти міжнародних партнерів і таким чином підвищуємо ефективність нашої співпраці», - сказав Шмигаль.
За його даними, протягом останніх двох років на розвиток дорожньої інфраструктури, в тому числі мостів, витрачено понад 10 млрд доларів. «Це також рекорд. Але це не просто гроші та не просто цифра. Кожна гривня, вкладена в інфраструктурні проєкти, дає мультиплікативно від 2 до 6,5 грн доходів в інших галузях. Тобто, це так званий економічний мультиплікатор, який в першу чергу підтримує нашу економіку», - сказав глава уряду.
За його словами, безпрецедентно багато доріг було відремонтовано та побудовано у рамках програми «Велике будівництво». «Ми будемо успішно продовжувати реалізовувати цю програму, цей проєкт. У рамках цього проєкту 350 штучних споруд, а саме: мостів було відновлено. І це також продовжується, у нас доволі велика кількість мостів, які потребують реконструкції, оновлення, будівництво. І цей напрямок також розвивається у межах програми «Велике будівництво», - сказав Шмигаль.
Він вкотре нагадав про те, що перший в Україні автобан від Краковця до Бродів та Рівного почнуть будувати у 2022 році.
Автобан планується протяжністю близько 280 км, а час проходження маршруту прогнозовано зменшиться з 4 годин 20 хвилин до 2,5 годин. Дорога буде розрахована на швидкість 130 км/год, а реалізація проєкту - в три етапи.
Повністю реконструювати українські дороги вдасться у найближчі два роки, зазначив Денис Шмигаль.
«Стосовно загалом проєктів реконструкції доріг, як сказав сьогодні Президент України, нарешті люди почали відчувати, і це вони підтверджують під час наших зустрічей, це підтверджує соціологія, люди відчувають і бачать, що цей важливий проєкт (Програма «Велике будівництво» – ред.) для нашої держави дає свої результати. Ми бачимо, що дороги й мости в Україні стають все кращими, а відсоток до 100% ми доведемо у найближчі пару років», - сказав Шмигаль.
Прем’єр-міністр також звернув увагу на проєкт «Мале карпатське коло».
«Надзвичайно важливий проєкт. 640 км доріг, які повністю розкриють туристичний потенціал Карпат, який повністю розкриє транзитний потенціал між Румунією, Україною та Польщею. І подібні проєкти, звичайно, також мають розкривати всі можливості для економіки та транзиту нашої держави в тих умовах, в яких ми сьогодні знаходимося", - додав він.
Раніше глава уряду вже наголошував на тому, що цей проєкт сприятиме обміну туристичними потоками, зменшенню часу подорожі, а також суттєво вплине на соціально-економічний розвиток та збільшення туристичного потенціалу в регіоні.
«Мале карпатське коло» — спільний проєкт обласних влад Закарпатської, Львівської та Івано-Франківської областей разом з «Укравтодором» щодо розбудови доріг у центральній частині Українських Карпат. У грудні 2019 року проєкт було презентовано та підписано відповідний меморандум. У лютому 2021 року державний інвестиційний проєкт «Мале карпатське коло» було презентовано як частину програми Президента України «Велике будівництво».
На цьому форумі учасники планують обговорити, скільки кілометрів доріг та мостів побудували та відремонтували у 2021 році та які плани є на наступний рік. Увагу також зосередять на питанні якісних змін у сфері пасажирських і вантажних перевезень та на діджитал-реформі інфраструктури.