У Польщі підтвердили відновлення залізничного транзиту з Азії через територію України
Україна з 10 лютого відновила залізничний транзит своєю територією з країн Азії до Польщі.
Про це йдеться у повідомленні польського залізничного підприємства PKP “Ширококолійна металургійна лінія” (PKP LHS), передає Укрінформ.
“Правління PKP LHS повідомляє, що з 10 лютого Україна розблокувала транзит потягів з Азії до Польщі через свою територію. У той же час Укрзалізниця змінила обмеження щодо заборони завантаження товарів у вагони УЗ, які прямують до Польщі”,- йдеться у пвідомленні польської компанії.
Як відомо, 5 лютого АТ “Укрзалізниця” повідомила, що скасовує заборону на перевезення транзитних вантажів Україною до Польщі. Як інформувалося, цього вдалося досягти завдяки численним переговорам, проведеним між керівництвами Польської залізниці та Укрзалізниці. Зокрема, Польська залізниця покращила приймання поїздів з української сторони на стику Ізов-Грубешів. Також Укрзалізниця продовжує роботу над збільшенням пропускної здатності залізничної інфраструктури у напрямку Польщі. Крім того, АТ "Укрзалізниця" очікує погодження польською залізничною компанією PKP зміни плати за використання вагонів власності Укрзалізниці, яка є значно нижчою від ринкової.
Питання щодо розблокування залізничного транзиту з Азії територією України до Польщі, яке було введено 30 листопада минулого року, виносилося на обговорення Президентів та Прем’єр-міністрів України і Польщі. Це питання вирішували міністри інфраструктури України і Польщі Олександр Кубраков і Анджей Адамчик. Разом із цим Україна винесла на порядок денний переговорів з Польщею питання щодо збільшення кількості польських дозволів на вантажні автоперевезення для України. Зокрема, 15 лютого збереться українсько-польська робоча група, яка розгляне питання збільшення польських дозволів на автомобільні вантажоперевезення для України.
Станом на сьогодні Польща погодилася надати Україні у 2022 році 160 тис. дозволів на автомобільні вантажоперевезення. Україна просить збільшити цю квоту до принаймні 200 тис., як це було до 2018 року, у зв'язку з інтенсивною торгівлею між Україною та ЄС.