Україна запобігла блокаді чорноморських портів - Мінінфраструктури
Для безпечного заходу торгових суден в українські порти визначений морський коридор з підтвердженною глибиною на рівні 15-22,5 м, який дозволяє оминати зону незаконних військових навчань Російської Федерації.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Міністерство інфраструктури України.
"Спеціальні судна ДУ "Держгідрографія" в рекордні строки провели 450 кілометрів лінійної зйомки структури дна в районі Дністровської банки. Дослідження підтвердили безпечність для судноплавства морського коридору між західною межею району незаконних навчань РФ та Дністровською банкою", - ідеться у повідомленні.
За словами міністра інфраструктури Олександра Кубракова, завдяки спільним зусиллям і швидкому реагуванню не допущене блокування роботи чорноморських портів.
“Визначений завдяки проведеному дослідженню коридор гарантує суднам безпечний прохід Одеською затокою. За минулу добу ми фіксували безперебійний трафік торгових суден. Більшість суден дотримувалися рекомендацій та використовували морський коридор оминаючи зону незаконних військових навчань РФ", – підкреслив Кубраков.
Оперативна інформація за результатами гідрографічних робіт ДУ "Держгідрографія" вже оголошена у прибережних попередженнях України і буде опублікована у Повідомленнях мореплавців.
"З метою допомогти капітанам більш надійно прокладати маршрут судна з урахуванням осадки та маневрових характеристик, найближчим часом буде зроблена великомасштабна врізка на навігаційні карти із детальною інформацією щодо стану глибин в морському коридорі. Також визначено координати віртуальних засобів навігаційного обладнання для чіткого встановлення меж морського коридору", - підкреслили у Мінінфраструктури.
На виконання доручення Мінінфраструктури Держгідрографія провела позапланові промірні роботи в районі Дунайської банки задля пошуку безпечного проходу суден у зв’язку з блокуванням РФ рекомендованих морських шляхів до торгових портів Одеської затоки.
На час проведення досліджень Міністерство інфраструктури рекомендувало цей маршрут для торгових суден, завдяки чому українські порти працювали у штатному режимі. Балкер MV Melia став першим, але не єдиним судном типу Panamax, який вдало пройшов новим шляхом з порту Південний.
Як повідомляв Укрінформ, Російська Федерація оголосила великі райони Азовського та Чорного морів небезпечними для плавання на період з 13 по 19 лютого у зв'язку з проведенням навчань, що передбачають ракетні та артилерійські стрільби.
Командування Військово-морських сил Збройних сил України заявило, що перекриття Росією районів Азовського і Чорного морів загрожує суверенним правам України у виключній морській економічній зоні і є порушенням Конвенції ООН з морського права.
Міністерство закордонних справ висловило рішучий протест у зв’язку з рішенням РФ про блокування частини акваторій Чорного та Азовського морів.