Підстав для подорожчання пального до 50 гривень і вище немає – експерт

Ексклюзив

Жодних підстав для подальшого стрімкого подорожчання пального нині немає, продаж ресурсу по 50-70 гривень — елементарна спекуляція.

Про це у коментарі Укрінформу сказав директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

Він переконаний: запропонований урядом механізм державного регулювання враховує і логістичні витрати, й нормальну рентабельність заправних комплексів. Те, що зараз дехто намагається скористатись моментом і продає бензин та дизпаливо по 50, 60 чи навіть по 70 гривень за літр, експерт називає елементарною спекуляцією.

“Все, що нараховують зверху, (понад встановлену державою граничну ціну, - ред.) іноді по 15-20 гривень за літр, - надприбуток і спекуляції. Надалі ціни мають залежати винятково від світових. Як поводитимуться останні, сказати складно. Але якихось серйозних коливань зараз ніхто не прогнозує. Думаю, коливання не перевищать 10% від нинішнього рівня. Навіть якщо буде десятивідсоткове зростання, у роздріб “красна ціна” бензину - 45 гривень, дизелю — 48. Аби було 50, треба, щоб вартість нафти зросла майже на 20%. А це вже означатиме настання світової кризи. Я ж таких апокаліптичних прогнозів наразі не бачу”, - зазначив Куюн.

Він вважає, що за нинішніх умов скасування встановлених владою цінових обмежень, до чого закликають деякі учасники ринку, не розв’яже проблему дефіциту палива. А ось ціни на автозаправних комплексах змінить суттєво, що зробить бензин і дизпаливо товаром, недоступним для більшості українців. Натомість експерт пропонує урядові жорсткіше контролювати дотримання граничних цін на нафтопродукти для захисту споживачів та швидшого подолання нестачі пального у роздрібній мережі.

Читайте також: Дефіцит пального Україна подолає до середини літа – експерт

Як повідомлялося, 5 травня Міністерство економіки в межах державного регулювання підвищило максимальну вартість бензину (з урахуванням граничного рівня торгової надбавки) на 10,5% - до 37,69 гривні/літр, дизпалива — на 0,3% - до 42,63 гривні/літр. Низка експертів, трейдерів і операторів АЗС вважають, що й після підвищення “рекомендована” державою ціна не відповідає реальній — передовсім, через зростання закупівельних цін і суттєве збільшення вартості транспортування.