Дефіцит пального Україна подолає до середини літа – експерт

Дефіцит пального Україна подолає до середини літа – експерт

Ексклюзив
Укрінформ
Обмеження на продаж пального “в одні руки” будуть послаблені до кінця травня, а повністю подолати дефіцит можливо ближче до середини літа.

Такий прогноз у коментарі Укрінформу зробив директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

Для подолання дефіциту пального Україна, на думку експерта, має розраховувати передусім на постачання з сусідніх держав — Польщі, Румунії, Словаччини та Угорщини. Це, поміж іншого, зменшить витрати на логістику, які через російську агресію й так зросли.

“Звісно ж, подолання дефіциту залежатиме від того, чи вдасться домовитися із сусідами й належним чином налагодити логістику та ресурсне забезпечення. Тому що коли в березні у наших сусідів також не вистачало ресурсів, компанії контрактували пальне навіть у Німеччині та в Нідерландах. Але тепер, думаю, сусідні ринки повинні наповнитися й, відповідно, основний потік нафтопродуктів в Україну йтиме через них”, - вважає Куюн.

Він сподівається, що вже до кінця травня вдасться послабити кількісні обмеження на внутрішньому ринку. “Тобто, якщо зараз більшість мереж продають по 5-10 літрів у бак, а багато заправок взагалі не працюють, то до кінця місяця в роботі буде набагато більше станцій, а ліміти, хоча й збережуться, але зростуть бодай до 20-30 літрів. Що вже в принципі — особливо, на нинішньому фоні — буде нормальним варіантом. Повністю ж подолати дефіцит, думаю, можна буде ближче до середини літа”, - прогнозує директор Консалтингової групи “А-95”.

Читайте також: Польща допоможе страхувати перевезення пального в Україну

Як повідомлялося, одним із наслідків російської агресії стала паливна криза в Україні. Оскільки до війни значну частину потреб у бензинах і дизпаливі країна задовольняла за рахунок постачань із росії та білорусі. Ще 10% імпортувала з Литви (через білорусь), стільки ж — завозила морем. Тепер ці маршрути втрачено. А для переорієнтування ринку на закупівлі пального в Європі потрібен час – зокрема, через проблеми з транспортуванням. Окрім того, ворог цілеспрямовано нищить об'єкти паливної інфраструктури, атакуючи бази зберігання автозаправних мереж, продуктопроводи та виробничі потужності українських НПЗ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-