В ОП заявляють про покращення ситуації на ринку пального

На сьогодні обсяги імпортованого пального вже фактично відповідають обсягам щоденного споживання бензину та дизеля на вітчизняних заправках.

Про це сказав заступник керівника Офісу Президента України Ростислав Шурма під час брифінгу в ОП, передає Укрінформ.

Шурма нагадав, що ворог з першого дня цілеспрямовано знищує інфраструктуру забезпечення нафтопродуктами України.

"Був розбомблений ключовий виробник нафтопродуктів, десятки нафтобаз, перекрите Чорне море, яке було великим каналом постачання імпортного палива дизеля та бензину, зупинене постачання з Мозирського нафтопереробного заводу в білорусі. Тому сьогодні фактично доводиться з нуля відбудовувати всю інфраструктуру постачання нафтопродуктів через наші західні кордони та від наших західних партнерів", - зазначив Шурма.

За його словами, східноєвропейська інфраструктура - порти, залізниці, цистерни, тяга, заводи - виявилися неготовими до переробки та транспортування необхідної Україні кількості пального, а це близько 1 млн тонн бензину та дизеля щомісяця.

"Офіс Президента разом з урядом проводять активну роботу, щоб відбудувати всі логістичні ланцюжки з нашими європейськими партнерами. Сьогодні обсяг імпорту збільшився у 5 разів у порівнянні з показниками півтора місяця тому, і наразі фактично відповідають темпам щоденного споживання бензину та дизеля на українських заправках. Бензин і дизель буде, ситуація покращується щодня", - заявив Шурма.

Читайте також: Дефіцит пального Україна подолає до середини літа – експерт

Враховуючи те, що сьогодні в країну завозять вже достатні обсяги бензину та дизеля, щоб покривати потреби громадян, Шурма закликав споживачів зберігати спокій, аби постачальники могли спокійно наситити всі заправки пальним, створити відповідний запас і бути більш захищеними від ворожих дій.

"Окрім того, в Україні буде створено додатковий стратегічний запас нафтопродуктів, який неможливо буде розбомбити та зруйнувати і який забезпечить стабільність на ринку палива на найближчі місяці", - підкреслив Шурма.

Як повідомлялося, одним із наслідків російської агресії стала паливна криза в Україні. До війни значну частину потреб у бензинах і дизпаливі країна задовольняла шляхом постачань із росії та білорусі. У 2021 році 62% дизпалива й 50% бензину надходило з рф та білорусі. Ще по 10% імпортували з Литви й морем. Тепер ці маршрути втрачено.

Читайте також: Шмигаль: Працюємо, аби пальне з’явилося у достатній кількості з адекватною ціною

Для переорієнтування ринку на закупівлі пального в Європі потрібен час – зокрема, через проблеми з транспортуванням. Окрім того, ворог цілеспрямовано нищить об'єкти паливної інфраструктури, атакуючи бази зберігання автозаправних мереж, продуктопроводи та виробничі потужності українських НПЗ.