Чи можна телефонувати сімейному лікарю 24/7: Нацслужба здоров'я спростовує фейки
У Національній службі здоров’я України (НСЗУ) спростовують хибні очікування та уявлення у суспільстві щодо роботи сімейних лікарів. Насамперед, вони стосуються графіків роботи та доступності лікарів, які надають первинну медичну допомогу.
Серед найпоширеніших міфів, зокрема, “до сімейних лікарів можна звернутися у неробочі дні”, “сімейні лікарі зобов’язані надати свій особистий номер мобільного на вимогу пацієнтів із декларацією”, “сімейні лікарі мають видати лікарське свідоцтво про смерть у будь-який час доби” тощо.
У НСЗУ підкреслюють, що лікар первинної медичної допомоги не є лікарем екстреної медичної допомоги. Хоча ці медики працюють позмінно.
Будь-яка амбулаторія або поліклініка, де працює сімейний лікар, має чітко визначені години роботи. Сімейні лікарі також приймають пацієнтів у визначені години, зазначають у НСЗУ.
У відомстві інформують, що у вихідні, святкові та неробочі дні пацієнтів приймають чергові лікарі. Кожен медичний заклад із надання первинної медичної допомоги має право організовувати порядок прийому пацієнтів на власний розсуд, з дотриманням вимог чинного законодавства. Усю інформацію про це пацієнт може отримати у “своїй” лікарні.
Сімейні лікарі, терапевти, педіатри не зобов’язані надати свій особистий номер мобільного на вимогу пацієнтів із декларацією. Який номер телефону давати пацієнту - власний чи контакт-центру або рецепції (реєстратури) закладу, лікар вирішує самостійно. Це його або її право.
Але навіть якщо лікар поділився своїм номером телефону із пацієнтом, вирішувати, в які години відповідати на повідомлення чи дзвінки - безумовне право медичного працівника.
Сімейний лікар вночі має законне право відпочивати та не має відповідати на телефонні дзвінки, не має виїжджати вночі на факт реєстрації смерті. І загалом такий виїзд проводиться лише за умови відсутності загроз життю та здоров’ю медичного працівника.