Реформа оплати праці держслужбовців не передбачає зменшення зарплат – Немчінов
Законопроєкт щодо реформування оплати праці державних службовців, який готує уряд, має на меті вирівнювання ситуації, а не зменшення зарплат держслужбовців.
Про це міністр Кабінету Міністрів Олег Немчінов сказав журналістам під час прессніданку, присвяченому обговоренню проєкту Стратегії реформування держуправління до 2025 року, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Ми готуємо дуже ретельно та опрацьовуємо урядовий законопроєкт з реформи оплати праці. Він буде важко сприйматися, тому що є багато застережень з боку держслужбовців, які бояться втратити відповідні надбавки, бояться чергового перегляду пенсійного забезпечення. Проте ми маємо це зробити», - наголосив Немчінов.
За його словами, заробітна плата керівників центральних органів виконавчої влади, звичайно, має відрізнятися. «Але вона не може відрізнятися на порядок. Тобто, у нас дійсно є випадки, коли в центральних органах виконавчої влади зі спеціальним статусом, де є колективне керівництво, в одних установах заробітні плати до 100 тисяч гривень, а в інших не дотягують умовно до тисячі доларів. Таке теж є. Реформа оплати праці — це не для того, щоб комусь зменшити зарплати, а для того, щоб вирівняти заробітну плату, аби отримати конкурентну державну службу, де служіння буде на першому місці. Але це не означає, що служіння має спонукати до отримання неправомірної винагороди», - заявив урядовець.
Він наголосив, що у багатьох ЦОВВ нині через низький рівень заробітної плати керівники змушені тримати вакантними посади тільки для того, щоб у вигляді премій платити працівникам із невеликим окладами трохи більшу зарплату.
У цьому зв'язку голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина зазначила, що «є державні органи, де 73% тримають вакантних посад».
За словами Алюшиної, НАДС уже напрацювало законопроєкт щодо запровадження єдиних підходів в оплаті праці держслужбовців на основі класифікації посад. «Його було передано до Кабінету Міністрів України. Зараз проходять останні узгодження. І сьогодні якраз спільно із нашими партнерами, разом із профільним комітетом постає питання про передачу його до парламенту на реєстрацію», - сказала голова агентства.
Цим законопроєктом пропонується запровадити дієвий механізм оптимізації граничної чисельності працівників держустанов. Пропонується обмеження максимального рівня посадового окладу на посадах керівників державних органів, збільшення тривалості виплат компенсацій за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника та передбачення виплати компенсації за вакантною посадою, процедури преміювання керівників ЦОВВ.
Водночас доповнено пункт щодо соціального забезпечення державних службовців вичерпним переліком та враховано пропозицію, що розрахунок вакантних посад буде здійснюватися від фактичної штатної чисельності, а не середньооблікової.
Як повідомлялося, модель класифікації посад, яка є основою розпочатої реформи оплати праці, включає 28 сімей посад та 9 рівнів, які розподілені за категоріями посад А, Б і В. При розробці сімей посад враховано різні напрями та сфери діяльності, які існують на державній службі. Кожна із сімей містить короткий опис функціоналу на типових посадах.