Презентація результатів дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії»

29 березня,11.00 - презентація результатів дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії».

Організатор: ГО “Детектор медіа”.

Учасники: Наталя Лигачова - голова ГО “Детектор медіа”; Марта Наумова - кандидат соціологічних наук, доцент, старший науковий співробітник Інституту соціології НАН України; Галина Петренко - директорка ГО «Детектор медіа»; Валерія Ковтун - менеджерка загальнонаціонального проєкту з медіаграмотності Міністерства культури та інформаційної політики; Оксана Волошенюк - менеджерка медіаосвітніх програм ГО «Академія української преси»; Любов Квасюк - керівник проекту "Вивчай та розрізняй" (Learn to Discern/L2D), IREX; представник Міністерства освіти і науки України.

Модератор: Вадим Міський - програмний директор ГО «Детектор медіа».

Коротко. Під час презентації «Детектор Медіа» представить наявний рівень індексу медіаграмотності різних категорій населення. Кількісне дослідження відбулось методом інтерв'ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки становить 2000 респондентів - доросле населення України (18+). Польовий етап виконали  ТОВ "Інфосапієнс" та ТОВ "Смарт дата сервіс" з 23.12.20 по 10.01.21.

Презентація відбудеться онлайн через сервіс відеозв' язку ZOOM.

До участі у заході запрошуються представники міжнародних організацій, громадського сектору та ЗМІ.

Трансляція події відбуватиметься  на Facebook сторінці «Детектор медіа»   та на Youtube-каналі Укрінформу: www.youtube.com/user/UkrinformTV

Щоб отримати посилання на трансляцію, напишіть запит на e-mail: zelin.tk@gmail.com

Під час заходу буде забезпечено синхронний переклад англійською мовою. Якщо вам потрібен синхронний переклад, напишіть про це на zelin.tk@gmail.com. У відповідь ми надішлемо інструкції та посилання для входу в ZOOM.

Контактна особа від «Детектор медіа» з питань отримання доступу в ZOOM із синхронним перекладом, участі в обговоренні, трансляції, кроспостингу: Юля Зелінська (тел.: 098-446-61-95, e-mail: zelin.tk@gmail.com).

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Лише третина українців знає про існування громадських ЗМІ - дослідження

Дві третини українців вважають важливим наявність громадських ЗМІ, в той же час третина з них не знає про їхнє існування в Україні.

Про це повідомила старший науковий співробітник Інституту соціології НАН України Марта Наумова під час презентації в Укрінформі результатів кількісного дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії».

«Цікаво, що 68%, тобто дві третини українців, вважають, що існування громадських медіа - це надзвичайно важливий елемент українського медіаландшафту, в першу чергу тому, що вони подають інформацію, яка важлива для суспільства, яку найчастіше втрачають комерціоналізовані приватні ЗМІ. Але в той же час тільки 35% аудиторії знає, що в Україні є громадські ЗМІ. 31% впевнений, що їх немає», - сказала Наумова.

У той же час вона зазначила, що найбільш популярними громадськими каналами є UA: Перший - 73% серед тих, хто знає про існування в Україні громадських ЗМІ, і UA: Культура - 41%.

«Значна частина українців - 63% - вважають, що завдання медіа - інформувати аудиторію про значущі соціально-політичні події, транслювати адекватні соціально значущі позитивні цінності, просвіщати. І тільки 28% вважають, що медіа мають розважати. І 16% - що медіа є платформою для дискусій між звичайними людьми. Тут домінують нормативні та абсолютно вірні установки», - підкреслила Наумова.

При цьому вона додала, що на питання про те, наскільки медіа впливають особисто на вас, 25% стверджують, що медіа не впливають взагалі ніяк, навіть на емоційний фон, і 24% - навпаки вважають, що медіа надають ледве не тотальний вплив на аудиторію, впливають і на цінності, і на інтереси. Десь рівні частки - до 30% - вважають, що медіа впливають частково на споживчий вибір, частково на політичний, частково на оцінки соціально-політичної кон'юнктури в країні.

Щодо розуміння того, як працює медіаіндустрія і особливостей сприйняття українського медіапростору, уточнила Наумова, то 39% вважають, що основним критерієм відбору подій у медіа є їхня актуальність, і 32% - соціальна значимість події, 33% стверджують, що сам медійний контент визначаються власниками і бенефеціаром того чи іншого медіа.

«67% аудиторії вважають, що медіа працюють в інтересах їхніх власників. 88% знають, що українські ЗМІ в більшій частині належать приватним власникам, що це комерційні підприємства. Але в той же час третина - лише 34% - зацікавлені і хотіли б знати, а кому медіа належать», - сказала вона.

Щодо обізнаності у питаннях регулювання медіасередовища, то, згідно з результатами дослідження, лише 28% українців знають, що медіа регулюються з боку держави. Більшість вважають, що медіаландшафт - це поле конкурентної ринкової боротьби, інтересів різних власників.

Кількісне дослідження відбулося методом інтерв'ю обличчя-до-обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки становив 2000 респондентів - доросле населення України (18 +). Польовий етап виконали Info Sapiens і ТОВ «Смарт дата сервіс» з 23.12.2020 по 10.01.2021 року.

Відео: