Презентація проєкту «Діалоги про війну»

22 серпня,  16:00 - презентація проєкту «Діалоги про війну» - три відеорозмови учениці із ветеранами сучасної російсько-української війни.

Організатори: Медіа Центр Україна — Укрінформ.

Спікери: Тарас Шевченко - заступник міністра культури та інформаційної політики України з питань європейської інтеграції; Олексій Шкуратов - заступник міністра освіти і науки України; Роман Гладковський - відповідальний за реалізацію проєкту від Міністерства освіти і науки України; Володимир Жемчугов - Герой України; Ганна Байкєніч - відповідальний за реалізацію проєкту представник Українського інституту національної пам’яті; Володимир Тиліщак - заступник голови Українського інституту національної пам’яті; Ольга Тимошенко - директор школи №309, м. Київ;  Олександр Дріз - директор міжнародного продюсерського центру Фор-Пост; Дмитро Кисилевич - директор відділу виробництва кіностудії ім. Олександра Довженка.

Формат заходу – офлайн (Зала 1).

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 1) та в чаті трансляції на YouTube. 

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників ЗМІ здійснюватиметься перед заходом в агентстві.

Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/c/UkrinformTV

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

У Києві презентували проєкт “Діалоги про війну”

У Києві презентували освітній проєкт “Діалоги про війну”, підготовлений Українським інститутом національної пам’яті та реалізований з ініціативи Міністерства культури та інформаційної політики та Героя України Володимира Жемчугова.

Презентація відбулась у Медіацентрі Україна — Укрінформ.

Як зазначалося, проєкт містить три відеорозмови учениці із ветеранами російсько-української війни на теми “Що таке війна?”, “Чому росія прагне захопити Україну?” та “Що таке сучасна російсько-українська війна?”, а також методичні рекомендації.

“Дітям потрібно пояснювати про війну, і тому, власне, ті відео, які були зняті на тему, що таке війна, чому росія намагається захопити Україну, що таке сучасна російсько-українська війна - це ті питання, які стоять в основі виховання молодого покоління дітей. Це матеріали, які спрямовані на учнів 5-11 класів, і загалом, як на мене, може бути достатньо форм і можливостей в межах шкільної, можливо, позашкілької програми, коли про це можна і слід говорити”, - зазначив заступник міністра культури та інформаційної політики з питань європейської інтеграції Тарас Шевченко.

Заступник міністра освіти і науки Олексій Шкуратов зауважив, що основні моменти проєкту вже реалізуються на практиці. Зокрема, деякі вчителі історії використовують його у своїх уроках.

"Так само даний контент застосовується в позашкільній освіті, в таборах. В тому числі й у Малій академії наук під час занять, які спрямовані на наукові дослідження”, - сказав представник МОН.

За його словами, потрібно не менше року, щоб учителі апробували цей матеріал, і "далі будемо дивитися і з позиції включення його до навчальних програм”.

Відповідальний за реалізацію проєкту від МОН Роман Гладковський назвав проєкт інноваційним, тому що “в ньому за допомогою реальних людей, за допомогою реальних свідків відзнято відео саме з учасниками цих бойових дій, що як ніхто знають, що таке війна, що таке бойові дії ще до початку агресії 24 лютого”.

На думку заступника голови Українського інституту національної пам’яті Володимира Тиліщака, проєкт “Діалоги про війну” важливий не лише для дітей, учителів, а загалом для дорослих.

“Старші покоління звикли говорити про війну в тих рамках, стереотипах, шаблонах, які були ще сформовані радянською пропагандою. А тоді над тим працювала величезна ідеологічна машина , яка довго насаджувала певні підходи, метою яких було виховання з дітей "гарматного м’яса". Оцей стереотип багато в чому і досі зберігається, і сьогодні одне з важливих завдань всього нашого суспільства, в тому числі, й навчитися по-іншому, по-новому говорити про війну. І ось цей проєкт є показовим прикладом того, як можна і як потрібно по-іншому говорити про війну. Бо ми бачимо, до чого призводить збереження радянських ідеологічних наративів у країні-агресорі - росії, де фактично культ побєдобєсія, мілітаризація дітей, виховання з них гарматного м’яса”, - наголосив Тиліщак.

За його словами, завдання проєкту - навчити дітей критичного мислення, бо людина з критичним мисленням не стане жертвою пропаганди.

Відповідальна за реалізацію проєкту представниця УІНП Ганна Байкєніч зазначила, що проєкт дуже актуальний для працівників музеїв, військовослужбовців.

“Як на мене, основна ідея і основне завдання цього проєкту, в першу чергу, сформувати уявлення у дитини про війну. Не знання, а саме уявлення. Тому що знання - це дещо конкретніше, ніж уявлення… Цей проєкт не стільки про війну, скільки про звитягу, він більше про героїзм і про мирне населення, про права і цінності - це ті поняття, якими ми в сценарному плані намагалися показати: той ланцюжок, ту нитку, за яку можна "розкручувати" поняття війна. Тому що насправді пояснювати, що таке війна, особливо дітям у 5-7 класах, дуже важко, дуже дражливо і надзвичайно важливо”, - підкреслила Байкєніч.

Своєю чергою Герой України Володимир Жемчугов зауважив, що матеріали використовуються для позашкільного виховання.

“На жаль, у державній програмі освіти конкретно прописані ці теми тільки в 11 класі на уроці захисту України. Все національно-патріотичне виховання ведеться в позашкільному форматі. Особисто я вірю, що зараз законопроєкт про національно-патріотичне виховання, який перебуває у Верховній Раді, дасть більше можливостей і національно-патріотичне виховання більше увійде у державну програму освіти ”, - сказав він.

Відео:

Video:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк