Презентація результатів дослідження рівня користування ременями безпеки в Україні у 2023 році
24 жовтня, 09:30 - презентація результатів дослідження рівня користування ременями безпеки в Україні у 2023 році.
Організатори: Центр демократії та верховенства права, Компанія «За безпечні дороги», GRSP, “Поспішай повільно”.
Спікери: Олеся Холопік - директор Центру демократії та верховенства права; Віктор Загреба - координатор Кампанії “За безпечні дороги”, керівник дослідження, Центр демократії та верховенства права; Максим Шульга - аналітик, координатор дослідження, Кампанії “За безпечні дороги”.
Модератор: Микола Ільчук - менеджер з адвокації Кампанії “За безпечні дороги”, Центр демократії та верховенства права.
Чому це цікаво?
Кампанія “За безпечні дороги” презентує результати дослідження рівня користування ременями безпеки в Україні 2023 у порівнянні з 2020 роком, коли було проведено попереднє дослідження. У 2020 році рівень користування ременями безпеки в Україні в середньому складав 26%. Однак у 2021 році було посилено відповідальність за не користування ременями безпеки в автомобілі - штраф зріс в 10 разів, до 510 гривень.
Під час заходу ЦЕДЕМ презентує результати 2023 року по Україні в цілому та окремо у найбільших містах, а також порівняє результати із попередніми дослідженнями. Буде представлено рейтинг міст за рівнем користування ременями безпеки та озвучені міста, в яких ситуація найбільше покращилась за минулі три роки та ті міста, в яких ситуація дещо погіршилась.
Формат заходу – офлайн (Зала 2) + онлайн-включення.
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація для участі: events@cedem.org.ua
Акредитація триватиме до 18:00 23 жовтня. Для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище і назву видання, організації, яку представляєте.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/c/UkrinformTV, а також Facebook-сторінці Кампанії “За безпечні дороги”: https://www.facebook.com/saferoadsua.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.
Підсумкові матеріали:
В Україні користуються ременями безпеки вже понад 40% водіїв — дослідження
В Україні кількість водіїв, які користуються ременями безпеки, нині становить 40,14%.
Про це на пресконференції в Укрінформі повідомила директорка Центру демократії та верховенства права Олеся Холопік, презентуючи результати відповідного дослідження.
"Центр демократії та верховенства права разом із ГО Vision Zero, починаючи з 2017 року, проводить дослідження рівня користування ременями безпеки серед водіїв. І сьогоднішнє дослідження показує, що рівень використання ременів безпеки становить уже 40,14%", - зазначила вона.
За її словами, якщо порівняти цей показник із показником 2020 року (26,04% - ред.), то можна побачити значний прогрес у цьому питанні.
Як зазначив керівник дослідження Віктор Загреба, воно проводилося упродовж серпня цього року. До вибірки було включено 30 206 водіїв. Дослідження проводилося у 18 облцентрах: Вінниці, Житомирі, Івано-Франківську, Києві, Кропивницькому, Луцьку, Львові, Миколаєві, Одесі, Полтаві, Рівному, Сумах, Тернополі, Ужгороді, Хмельницькому, Черкасах, Чернівцях, Чернігові.
Дослідження проводилося методом спостереження за автомобілями на перехрестях, вулицях і інших безпечних місцях без взаємодії з громадянами.
Координатор дослідження Максим Шульга поінформував, що найгіршими показники щодо користування ременями безпеки були зафіксовано у трьох містах - Одесі, Кропивницькому, Миколаєві.
Хоча у Кропивницькому цей показник зріс у порівнянні з даними 2020 року - до 21,8%. В Одесі і Миколаєві у порівнянні з 2020 роком цей показник знизився і зараз зафіксований на рівні 24,8% і 17,3% відповідно.
Найкращі показники застосування ременів безпеки зафіксовані у Києві та Львові - на рівні 67,1% і 62% відповідно.
У Рівному і Житомирі ці показники становлять 52,6% і 55,7%. Із 2020 року у цих двох містах рівень використання ременів безпеки зріс більш ніж удвічі.
В інших містах рівень застосування ременів безпеки - менше ніж 50%.
За словами аналітиків, усі міста, окрім Одеси і Миколаєва, де рівень користування ременями безпеки у порівнянні з 2020 роком знизився, і Вінниці та Черкас, де зміна у цьому питанні перебуває у межах статистичної похибки, покращили результат у порівнянні із 2020 роком.
"Динаміка - позитивна, ми це підтримуємо і ми вдячні тим людям, які все більше і більше пристібаються, а також - патрульній поліції за її роботу у цьому напрямку. Але ми маємо як держава, як суспільство прагнути досягти європейських рівнів, а це від 97 до 99% у різних країнах", - заявив Загреба.
Як зазначив керівник дослідження, щоб максимально швидко наблизитися до 100-відсоткових показників у цьому питанні, необхідно спільно працювати і надалі і громадянському суспільству, і органам поліції, і виконавчій владі, і законодавцям.
Як повідомлялося, за перший квартал 2023 року в Україні сталося 4 538 ДТП із постраждалими – майже стільки ж, скільки за той самий період 2021 року.
В Україні цьогоріч за порушення правил користування ременями безпеки оштрафували понад 182 тис. осіб - Білошицький
В Україні за 9 місяців цього року за порушення правил користування ременями безпеки були складені адміністративні постанови щодо 182 244 осіб.
Про це під час презентації результатів дослідження рівня користування ременями безпеки в Україні у 2023 році, яке пройшло в Укрінформі, заявив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
"Статистично з 1 січня до 1 жовтня 2023 року нами було складено 182 244 постанови про притягнення до адмінвідповідальності (щодо порушення правил щодо застосування ременів безпеки - ред.). У 2020 році їх (цих постанов - ред.) було 285 тисяч. Тобто ми бачимо, що цьогоріч було менше складено матеріалів. Але і показник у понад 182 тис. притягнутих до відповідальності є немалим", - зазначив Білошицький.
За його словами, поліція також зафіксувала 8 564 порушення правил перевезення дітей.
"Для порівняння - у 2020 році ми притягнули до відповідальності лише 2 181 водія. Тобто ми бачимо, що значно підвищилася динаміка притягнення до відповідальності (у цьому питанні - ред.). Ми дійсно підвищили нашу увагу до цього (виду - ред.) правопорушення, бо розуміємо, що це є необхідністю", - заявив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції.
Білошицький закцентував увагу на необхідності посилення контролю у цьому питанні і з боку громадськості, і з боку поліції.
Він розповів, що не є прибічником того, щоб все унормовувати або врегульовувати тільки притягненням до відповідальності.
"Але відповідальність має бути адекватною і високою, щоб люди мали відчуття остраху саме щодо притягнення до відповідальності. Тому, можливо, ми у подальшому разом із нашою адвокаційною кампанією будемо просувати ще одне підвищення відповідальності саме у сфері користування ременями безпеки, бо ми бачимо від цього позитивний результат", - зазначив перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції.
На його думку, підвищення рівнів штрафів за порушення правил застосування ременів безпеки не має бути єдиним методом вирішення питання.
"Має бути і нагляд, як зі сторони патрульної поліції, так і зі сторони експертів та громадськості, які зацікавлені у покращенні цього питання. Думаю, що спільними зусиллями ми все ж таки достукаємося до свідомості наших громадян. Ми розуміємо, що тут можна досягнути результатів не тільки штрафами, не тільки притягненням до відповідальності, а і такою зміною свідомості людей", - розповів він.
Як повідомлялося, за даними аналітиків, в Україні лише 40,14 % водіїв користуються ременями безпеки.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк