Ставлення українців до медіа та споживання різних типів медіа у 2023 р.: результати опитування USAID-Internews
1 листопада, 11:00 - презентація на тему: «Ставлення українців до медіа та споживання різних типів медіа у 2023 р.: результати опитування USAID-Internews».
Організатор: Міжнародна організація Internews.
Учасники: Джилліан МакКормак - директорка Internews в Україні, Оксана Майдан - заступниця директорки Internews в Україні; Марина Нестерова - старша аналітикиня дослідницької компанії InMind; Галина Петренко - директорка ГО «Детектор медіа», експертка; Наталя Стеблина - медіаналітикиня ГО «Інститут демократії ім.Пилипа Орлика», експертка; Станіслав Лячинський - програмний менеджер Internews в Україні".
Коротко. На пресконференції буде презентовано результати щорічного всеукраїнського опитування USAID-Internews щодо ставлення українців до медіа та споживання різних типів медіа, рівня медіаграмотності та вміння розрізняти неправдиві наративи, медіаспоживання внутрішньо переміщеними особами, жителями тимчасово окупованих територій та зон бойових дій, українськими біженцями за кордоном, військовослужбовцями, доступу до отримання новин на тимчасово окупованих та/або територіях бойових дій та ін.
Після презентації відбудеться експертна дискусія з обговоренням результатів опитування.
Питання до обговорення:
- Використання медіа для отримання новин.
- Динаміка споживання різних типів медіа.
- Рівень довіри до новин у медіа.
- Запит на висвітлення тем, пов’язаних з рівністю.
- Якість контенту, дезінформація та маніпуляції в українських Телеграм каналах.
Формат заходу – офлайн (Зала 2) + онлайн - включення.
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ, реєстрація, запитання спікерам: https://forms.gle/rDpUQrYRPmKvHa76A.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.
Підсумкові матеріали:
Більшість українців отримують новини з Телеграму - опитування
Українці під час війни отримують новини переважно із соціальних мереж, зокрема з Телеграму.
Про це повідомила заступниця директора Internews в Україні Оксана Майдан на пресконференції в Укрінформі, презентуючи результати дослідження «Українські медіа: ставлення та довіра у 2023 році» .
«Українці значною мірою покладаються на Телеграм-канали для отримання новин під час війни», - сказала вона.
За її словами, опитування засвідчило, що більшість дорослих українців (76%) отримують новини із соціальних мереж.
«Більшість українців використовують смартфони для перегляду новин: 87% від загальної кількості респондентів і 97% молодших осіб, віком 18 - 35 років», - зазначила експерт.
Водночас частка тих, для кого джерелом новин є і соцмережі, і телебачення, становить 21%.
Майдан звернула увагу на те, що у 2021 році лише 20% українців використовували Телеграм як джерело новин. Проте їх кількість різко зросла - до 60% - після повномасштабного вторгнення РФ у 2022 році, і цьогоріч Телеграм залишається основною соціальною мережею для споживання новин, демонструючи значне зростання - до 72%.
При цьому близько 40% респондентів переглядають новинні сайти, що робить цю групу медіа другим за вагою джерелом інформації.
«Незважаючи на тривалу війну, 25% українців висловили готовність платити за підписку на улюблені онлайн-медіа, і цей відсоток продовжує повільно зростати з 2021 року. Для українських медіа, які шукають додаткові фінансові ресурси через моделі членства, це важлива інформація, аби зрозуміти, як найкраще скористатися цією можливістю», - зауважила заступниця директора Internews в Україні.
Дослідження «Українські медіа: ставлення та довіра у 2023 році» проведено дослідницькою компанією InMind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Було використано метод особистого інтерв’ю. Цільовою аудиторією опитування були чоловіки та жінки віком від 18 до 65 років. Загальна вибірка становила 3250 осіб, репрезентативна частина - 1534 особи.
Телеканали нині не є популярним джерелом новин - опитування
Телевізійні канали втрачають свою популярність як джерело новин серед українців.
Про це повідомила заступниця директора Internews в Україні Оксана Майдан під час пресконференції в Укрінформі.
«Опитування продемонструвало продовження тенденції до зниження споживання новин через телебачення, тобто телеканали втрачають свою популярність як джерело новин», - зазначила вона.
За словами Майдан, якщо у 2015 році 85% українців дивилися новини по телевізору, то у 2023 році ця частина скоротилася до 30%.
У цьому контексті експертка зауважила, що 80% респондентів знають про телемарафон «Єдині новини», але молодь, як правило, не використовує його для отримання новин та інформації.
Проте 55% опитаних українців сказали, що дивляться телемарафон принаймні раз на місяць.
Своєю чергою 65% вважають, що телемарафон має продовжуватися.
«Учасники фокус-груп, які дивилися його, сказали, що вони вважають його більш позитивним на тлі негативного інформаційного середовища щодо новин про війну. Саме через це певні групи не довіряють марафону, зокрема, мешканці тимчасово окупованих територій, ті, хто проживає у зонах, найбільш постраждалих від війни, а також військовослужбовці», - додала заступниця директора Internews в Україні.
Дослідження «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році» проведено дослідницькою компанією InMind на замовлення міжнародної неприбуткової організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Було використано метод особистого інтерв’ю. Цільовою аудиторією опитування були чоловіки та жінки віком від 18 до 65 років. Загальна вибірка склала 3250 осіб, а репрезентативна частина - 1534 особи.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк