Блокування кордонів польськими протестувальниками: поточна ситуація та подальші рішення

22 листопада, 10.00 - брифінг на тему: «Блокування кордонів польськими протестувальниками: поточна ситуація та подальші рішення».

Організатори: Медіацентр Україна – Укрінформ.

Спікер: Володимир Балін - віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (онлайн).

Формат заходу – офлайн (Зала 1) + онлайн включення.

Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1) та в чаті трансляції на YouTube.

Прохання прибувати за пів години до заходу.

Акредитація представників ЗМІ здійснюватиметься перед заходом в агентстві.

Захід транслюватиметься на ютуб-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV, а також ютуб-каналі Ukraine Media Center Ukrinform: https://www.youtube.com/@mediacenterukraine-ukrinfo5672/about, на фейсбук-сторінці Ukraine Media Center Ukrinform: https://www.facebook.com/UkraineMediaCenter/

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. У разі демонстрації ролика в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w

Підсумкові матеріали:

Нові спроби заблокувати рух автотранспорту на словацькому кордоні не виключені - АсМАП

Рух автотранспорту через пункт пропуску “Вишнє-Німецьке — Ужгород” на словацько-українському кордоні вдалося розблокувати, проте не виключено, що словацькі страйкарі намагатимуться знову його перекрити.

Таку думку висловив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін на брифінгу у Медіацентрі Україна – Укрінформ.

“Вчора близько 13:00 була заблокована дорога під’їзду до пункту пропуску “Вишнє-Німецьке — Ужгород”. Станом на 00:00 22 листопада дорогу розблоковано. За нашою інформацією, жодних документів, які давали право перекривати цьому транспортному засобу дорогу, не було пред'явлено, і поліція отримала дозвіл від керівництва й очистила дорогу”, - зазначив Балін.

Віцепрезидент АсМАП наголосив, що ситуація в Польщі та Словаччині, де місцеві автоперевізники страйкують і перекривають рух автотранспорту до та з України, порушують договір Європейського Союзу стосовно неможливості блокування пунктів переходу.

“Я сподіваюсь, що словацьке керівництво це усвідомлює, зокрема поліція і їхня влада. Хоча там новий уряд сформований, скажімо, явно не проукраїнський, але факт залишається фактом: є законодавство внутрішнє і законодавство Європейського Союзу, і треба дотримуватись. Тому сподіваюсь, що більше цього не буде. Але наміри такі дійсно у деяких осіб є”, - зауважив він.

Зокрема, стало відомо, організатор протесту польських перевізників на кордоні Рафал Маклер приїздив також на кордон Словаччини й України, готував страйк словацьких перевізників 21 листопада і брав у ньому участь.

Як повідомляв Укрінформ, вдень 21 листопада Спілка перевізників Словаччини заблокувала рух вантажівок через пункт пропуску «Вишнє Нємецке», суміжний із українським пунктом «Ужгород». На той час на території Словаччини перед ПП «Вишнє Нємецке» в напрямку України перебували близько 300 вантажівок. Опівночі словацька поліція забрала особу, що здійснювала блокування кордону, та евакуювала транспортний засіб, що блокував проїзд.

Тим часом на польсько-українському кордоні із 6 листопада триває акція протесту польських перевізників.

Перемовини на державному рівні результату не дали. За три дні пункт пропуску "Ягодин – Дорогуськ" перетнули всього 317 вантажівок на в'їзд і 47 на виїзд замість 1800 у кожному напрямку.

Страйк на польському кордоні: в Асоціації автоперевізників назвали шляхи розв'язання

Ситуація із блокуванням автомобільних пунктів пропуску на кордоні Польщі й України виходить за межі страйку, дозвіл на який отримували польські перевізники від своєї влади.

Про це заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін на брифінгу у Медіацентрі Україна – Укрінформ.

“У моєму розумінні те, що вчора було на Краківці - це більше схоже на страйк. Коли стояли машини, не заважали руху інших машин, і там були плакати: “Закінчуйте страйкувати, давайте працювати”. Там наші колеги - міжнародні перевізники зробили таку попереджувальну акцію, не перекриваючи дорогу. Так само мало би бути, на мою думку, і на польському кордоні. Ви хочете страйкувати - будь ласка. Плакати, ми їдемо, робимо свою роботу, і при цьому читаємо ваші плакати”, - сказав він.

Водночас, із польського боку фактично йдеться саме про блокування руху через кордон. При цьому, наголосив Балін, є порушення з боку страйкарів, які при отриманні дозволу на страйк зобов’язувалися, що будуть пропускати певні види товару — зокрема, гуманітарну допомогу і небезпечні вантажі, наприклад паливо.

“На сьогодні є відповідні особи, які фіксують, що це не здійснюється, і фактично ці машини стоять у загальній черзі. Це все накопичується, і доводиться до влади Польщі. І ми сподіваємось, що за порушення умов страйку він буде скасований. І поліція зробить так, щоб був проїзд. Це перший варіант”, - зазначив віцепрезидент АсМАП.

Іншим варіантом є припинення страйку у судовому порядку.

“Сьогодні уряд України і керівництво Європейської комісії звертається до Польщі офіційно і неофіційно з тим, щоби саме уряд Польщі скасував ці дозволи. На жаль, уряд у стані реформування, і скоріш за все поки не буде призначений вже новий повноцінний уряд - це питання не буде вирішене. Але ми залишаємо за собою право звернутись до суду, щоби розблокувати в судовому порядку, скасувати це рішення. Тобто ми зараз всіма намагаємося шляхами йти для того, щоб це питання було вирішене”, - наголосив Балін.

Водночас він не зміг дати відповідь на те, скільки часу може тривати вирішення питання щодо блокування кордону.

“Тому що це чуже законодавство. Я спілкувався з декількома юристами українськими і не тільки українськими. На жаль, ніхто не може сказати про термін, тому що вони не розуміються саме на цьому законодавстві”, - зазначив він.

Балін пояснив, що українські юристи, які спеціалізуються на польському транспортному законодавстві, обізнані у питанні штрафів, але не у питанні блокування кордону.

“Тому ми знайшли адвокатів у Польщі, які готові взятися. І я думаю, що сьогодні у нас з ними буде зустріч у зумі, і ми будемо проговорювати ці всі питання. І коли вони нам скажуть певні дедлайни і певні зобов'язання, що сьогодні беруть на себе — підписуємо договори і починаємо з ними працювати. Або будемо шукати інших”, - підсумував віцепрезидент АсМАП.

Як повідомляв Укрінформ, з 6 листопада польські перевізники розпочали блокаду руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною. Серед вимог до уряду Польщі – повернення практики дозволів для українських перевізників; посилення для іноземців правил перевезень за ЄКМТ (Європейська конференція міністрів транспорту); неможливість реєструвати компанії в Польщі, якщо її фінансова діяльність відбувається не на території ЄС; створення окремої черги для автомобілів на номерах країн ЄС; створення окремої черги на всіх кордонах для порожніх фур та отримання доступу до української системи "Шлях".

Станом на 21 листопада українська і польська сторони не змогли домовитися щодо зняття блокади. Черги з вантажівок біля пунктів пропуску на польсько-українському кордоні сягають кількадесяти кілометрів, а час очікування на перетин кордон – навіть до 10-ти днів.

Відео:

Video:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк