Блокування кордонів. Як подолати кризу
1 грудня, 12:30 - круглий стіл на тему: «Блокування кордонів – загроза національній безпеці».
Організатор: Мережа захисту національних інтересів «АНТС», проєкт “Відновлюємо Україну разом”.
Спікери: Юлія Клименко – перша заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, народний депутат IX скликання; Наталія Форсюк – координаторка проєкту «Відновлюємо Україну разом», модераторка; Ганна Гопко – голова правління ГО «АНТС»; Леонід Костюченко – президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України; Дмитро Наталуха – голова Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку, народний депутат IX скликання; Анна Дерев’янко – виконавча директорка Європейської Бізнес Асоціації; Олег Дубіш – голова Ради Польсько-Української Господарчої Палати.
Чому це цікаво?
З 6 листопада польські перевізники блокують рух вантажівок на трьох пунктах пропуску на польсько-українському кордоні. Федерація роботодавців України та Асоціація міжнародних автомобільних перевізників стверджує, що за попередніми розрахунками орієнтовні прямі втрати економіки України складають понад 400 мільйонів євро.
Внаслідок блокування та нестерпних умов у багатокілометрових чергах на кордоні померло два українських водії. Через блокаду в Україні почалися проблеми з постачанням пального. Як розв'язувати проблему та швидко розблокувати кордон - головна тема круглого столу.
Довідково. Проєкт “Відновлюємо Україну Разом” має на меті аналіз та сприяння формуванню євроінтеграційних політик відповідно до практик країн-членів ЄС у трьох сферах: культура, річковий та морський транспорт та підтримка агентства держфінмоніторингу в питаннях повʼязаних з навчанням фахівців в боротьбі з відмиванням коштів. Мете проєкту - побудува довіри між ключовими стейкхолдерами процесу відновлення України: органами державної та місцевої влади, міжнародними донорами та партнерами, експертними та професійними спільнотами, представниками громадянського суспільства. Проєкт реалізує Мережа захисту національних інтересів "ANTS" за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.
Підсумкові матеріали:
Україна може втратити 1% зростання ВВП через блокаду на польському кордоні - депутатка
Блокування автомобільних пунктів пропуску на кордоні Польщі й України через страйк польських перевізників, який триває уже четвертий тиждень, може призвести до сповільнення зростання економіки України за підсумками 2023 року на 1%.
Про це заявила перша заступниця голови комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко під час круглого столу «Блокування кордонів – загроза національній безпеці» в Укрінформі.
“Якщо ми візьмемо цифри, оприлюднені в медіа, то ми втратили 1,4 млрд грн експортного обороту за 26 днів страйку польських перевізників. Експорт у жовтні був 5,2 млрд (грн - ред.), в листопаді він був 3,8 млрд (грн - ред.). Різниця, можливо, частково викликана сезонними коливаннями. Але є різні оцінки, що цей страйк нам обійдеться в 1% нашого ВВП. Тобто якщо ми повинні були б вирости цього року на 3,5%, то ми виростемо, наприклад, на 2,8% або на 2,5%. Це дуже багато”, - сказала вона.
Клименко наголосила, що проблема блокування пунктів пропуску на кордоні стосується не лише логістичних компаній, а й економічної та національної безпеки України загалом.
“Бізнес недоотримує комплектуючі, порушені ланцюги постачання. Це стосується і військової техніки та її виробництва. Ви знаєте, що більшість компонентів ми імпортуємо з різних країн через кордони наших сусідів. І для того щоб навіть зібрати дрони в Україні, потрібно їх завезти звідкись. Тобто, це питання впливає безпосередньо на національну безпеку хоча би тому, що ми недоотримуємо комплектуючі і не можемо відповідно виробити ту кількість техніки, яка повинна захищати нас від від росіян. І захищати не тільки нас, але і Європу”, - зауважила вона.
Голова правління Мережі захисту національних інтересів “АНТС" Ганна Гопко зазначила, що блокування кордонів – загроза національній безпеці не лише України, а й Польщі, всіх країн Європейського Союзу.
"Давайте геополітично підходити до цієї проблеми. З початку російського вторгнення 2014 року в нас були неодноразово непрості відносини, двосторонні, і були спроби політизації історії. Зараз, коли вже другий рік Росія чинить геноцид проти України, така блокада це не просто вже провокація, скажімо, коли використовують проросійські впливи. Я безмежно вдячна польському суспільству, польському народу за підтримку українців. Ось за цю гостинність, яку ми відчували спочатку повномасштабного вторгнення. Зараз недостатня комунікація між двома президентами, недостатньо рішень і волі з Європейського Союзу. Я вважаю, що та ж президентка Єврокомісії вже давно мала б відвідати Польщу і поспілкуватися із перевізниками. Тобто, з однієї сторони російські ракети, які вбивають українців, цивільне населення, з іншої сторони люди, які стоять на кордоні. Ми всі знаходимося в комфорті, теплі зараз, але це затягування, воно є з точки зору навіть цінностей Європи, абсолютно варварським, неприйнятним. Дивлячись, як гібридно діє Росія я розумію, що це один зі способів розхитування ЄС”, — додала Ганна Гопко.
Як повідомляв Укрінформ, 6 листопада польські перевізники розпочали блокаду руху вантажівок біля трьох найбільших пунктів пропуску на кордоні з Україною: “Корчова - Краківець”, “Гребенне - Рава-Руська”, “Дорогуськ - Ягодин”. Серед основних вимог до уряду України – повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з Європейським Союзом до 30 червня 2024 року. Протестувальники хочуть, щоб угода була розірвана, а дозвільний режим перетину кордону відновили з 1 січня.
Польські аграрії 23 листопада долучилися до протесту місцевих перевізників і, висуваючи свої вимоги, розпочали блокування руху вантажного транспорту на пункті пропуску «Медика – Шегині» поблизу Перемишля.
За даними Держприкордонслужби, станом на ранок 1 грудня на українсько-польському кордоні у чергах на в’їзд в Україну перебувають близько 2100 вантажних транспортних засобів.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк