Результати першого етапу національного дослідження готовності закладів освіти України до STEM
22 грудня, 11:00 - брифінг, присвячений проміжним результатам національного дослідження готовності закладів освіти України до STEM.
Організатор: «ІТ-Інтегратор».
Спікери: Антон Дзюба - керівник благодійного проєкту STEAM STATUS «Міжнародна STEAM стандартизація закладів освіти України», голова правління БО «БФ «Фонд освітніх ініціатив»; Оксана Лозова - начальник відділу STEM-освіти ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" МОН; Олена Маслій-Шишова - керівник КСВ-проєктів, директорка Департаменту по роботі з персоналом «ІТ-Інтегратор»; Антон Ткаченко - регіональний представник Logitech Europe S.A по роботі з корпоративним та державним сектором в Україні, Молдові та країнах АДРІЇ.
Модератор: Ксенія Захарченко - керівник IT ESG Hub БО «БФ «Фонд освітніх ініціатив».
Чому це цікаво?
В першому етапі дослідження взяли участь понад 12 тисяч закладів шкільної освіти (приватної, державної та комунальної форми власності) з усіх регіонів України, з яких 150 закладів оцінені за методикою міжнародна STEАM-стандартизації STEАM STATUS. Етап тривав з 16 жовтня до 15 грудня 2023 року.
Спікери проінформують про перші результати проєкту, важливість природничо-математичної освіти для дітей шкільного віку в нашій країні, державні проєкти та програми, що діють в даній сфері, а також про подальший розвиток проєкту з популяризації STEM-освіти в Україні у 2024-2027 роках.
З нагоди новорічних свят під час брифінгу відбудеться вручення сертифікатів STEAM PERSPECTIVE та корисних подарунків від меценатів кращим закладам освіти – учасникам першого етапу оцінювання проєкту STEАM STATUS.
Національне дослідження проводиться командою проєкту STEАM STATUS, започаткованого БО «БФ «Фонд освітніх ініціатив» за підтримки МОН України.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація ЗМІ за тел.: +380674524701, e-mail: press@eif.org.ua.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.
Підсумкові матеріали:
В Україні зростає зацікавленість STEM-освітою і постійно збільшується кількість освітніх закладі, які запроваджують STEM-підходи – експерти
В Україні зростає зацікавленість STEM-освітою і постійно збільшується кількість освітніх закладів, які запроваджують STEM-підходи у навчанні.
Про це йшлося на брифінгу, присвяченому проміжним результатам національного дослідження готовності закладів освіти України до STEM, що відбувся в Укрінформі.
Учасники заходу, зокрема, проінформували про перші результати реалізації проєкту STEM-освіти в Україні, важливість природничо-математичної освіти для дітей шкільного віку, державні проєкти та програми, що діють в даній сфері, а також про подальший розвиток проєкту з популяризації STEM-освіти в Україні у 2024-2027 роках.
Як розповів керівник благодійного проєкту STEAM STATUS «Міжнародна STEAM стандартизація закладів освіти України», голова правління БО «БФ «Фонд освітніх ініціатив» Антон Дзюба, STEM – збірний термін, яким називають підходи до освітнього процесу, що полягають в отриманні теоретичних наукових знань у ході практичної діяльності. «STEM - це і комплекс професій, і педагогічна технологія і результат освіти. Чинний закон про освіту говорить про компетентісний підхід у навчанні, а це власне і означає STEM-підхід та інтегровану систему освіти», - наголосив він.
Дзюба зазначив, що в Україні, зокрема, розроблена концепція розвитку природничо-математичної STEM-освіти і план дій впровадження цієї концепції, а з 2022 року діє інноваційний освітній проєкт щодо пошуку ефективних організаційних та науково-методичних умов створення STEM-центрів, затверджений наказом МОН. «У цьому проєкті у нас зараз 138 закладів загальної середньої, позашкільної, вищої освіти і закладів освіти для дорослих. STEM-лабораторії у школах почали створюватися орієнтовно з 2017-2018 років. Але ми бачимо, що вчителі потребують комплексної методичної системної підтримки, і для цього постійно проводяться різноманітні тренінги. Таким чином, навіть в нинішніх умовах війни система освіти продовжує змінюватися», - підкреслив він.
Керівник IT ESG Hub БО «БФ «Фонд освітніх ініціатив» Ксенія Захарченко розповіла, що її Фонд створив уже цілу низку STEM-центрів по всій Україні, які допомагають впроваджувати STEM-освіту.
«Насправді STEM – це майбутнє для дітей України. Усі IT-компанії працюють з випускниками STEM-центрів, тому що це діти, які добре знаються на технологіях, природничо-математичній освіті та проєктному підході», - зауважила вона. У зв’язку з цим Захарченко рекомендує батькам звернути увагу на цю технологію і дати своїм дітям можливість навчатися за інноваційною системою. За її словами, зараз на сайті проєкту розробляється інтерактивна карта, де можна знайти відповідні центри у всіх регіонах України.
Начальник відділу STEM-освіти ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" МОН Оксана Лозова відзначила, що сьогодні до STEM-освіти дедалі більше привертається увага, оскільки STEM-освіта інтегрує в собі науку, природничі дисципліни, математику, технології і інженерію та орієнтується на прикладні дослідження і нагальні проблеми держави. За її словами, це особливо актуально в умовах війни, бо в подальшому саме така освіта і здобуті знання можуть дати відповідь на вирішення екологічних, економічних, безпекових та інженерних проблем.
Лозова розповіла, що STEM-рух в Україні був започаткований ще у 2015 році і з того часу він набув великого розголосу у партнерстві з різними науковими інституціями, закладами освіти, громадськими організаціями. « І сьогодні ми можемо пишатися великими напрацюваннями і досягненнями з питань розвитку STEM-освіти в нашій державі», - сказала вона.
З 2021 року STEM-освіта, за словами Лозової, уже запроваджується в Україні з урахуванням плану заходів з реалізації Концепції розвитку природничо-математичної STEM-освіти, який розрахований до 2027 року. «Відповідно до досліджень, які проводяться Інститутом модернізації змісту освіти, цей план успішно реалізується, і на сьогодні в Україні уже є певне науково-методичне і навчально-методичне забезпечення цієї новації», - зауважила експертка.
Вона зазначила, що оскільки STEM-освіта спрямована на профорієнтаційний розвиток здобувачів освіти, залучення їх до свідомого обрання професій науково-технічного, природничо-математичного спрямування, то вона продовжує розвиватися навіть в умовах війни. При цьому проєкти з розвитку STEM-освіти реалізуються як за підтримки держави, так і громадських організацій.
«Наприклад, Міністерство освіти і науки запровадило такий профорієнтаційний проєкт, як «Обери професію своєї мрії». Профорієнтаційна робота проводиться і на базі Національного центру «Мала академія наук» - це проєкт «10 професій відбудовувачів і відбудовувачок країни». Задля залучення більшої кількості дівчат організовуються різноманітні ініціативи в рамках проєкту «Дівчата STEM». Крім цього, проводиться і багато інших цікавих заходів. Наприклад, нещодавно в Івано-Франківську відбувся STEM-фестиваль «STEM заради миру», у якому взяли участь понад 2,5 тисячі здобувачів освіти з різних областей України. Діти на цьому фестивалі представляли справді унікальні проєкти: це і роботизовані системи, і дрони, які уже на даний час апробуються на полігонах», - розповіла Лозова.
Тобто мова, за її словами, йде власне про практичну складову STEM-освіти, яка є відповіддю на виклики сьогодення. «Звісно відповідна робота проводиться і з педагогічними працівниками задля підвищення їх кваліфікації на базі інститутів післядипломної освіти», - додала вона.
Лозова звернула увагу на те, що в Україні простежується зростання зацікавленості STEM-освітою, і про це свідчить збільшення кількості закладів освіти, які запроваджують STEM-підходи.
«Інститут модернізації освіти цього року нагородив відзнакою «Лідер STEM-освіти» 11 закладів різного освітнього рівня. Водночас зараз запроваджується новий інноваційно-освітній проєкт «Ми розвиваємо STEM», метою якого є розширення таких закладів освіти», - повідомила експертка.
Вона також зазначила, що до початку повномасштабної війни в Україні існувало понад 150 STEM-центрів, які уже досить потужно розвивалися. На жаль, зараз частина з них або знищені, або пошкоджені. Тому сьогодні дуже важлива підтримка таких центрів з боку громадських організацій і міжнародних партнерів.
Регіональний представник Logitech Europe S.A по роботі з корпоративним та державним сектором в Україні, Молдові та країнах АДРІ Антон Ткаченко, чия компанія підтримує STEM-освіту в Україні, зазначив, що підтримка STEM-проєктів – це підтримка майбутнього і спроба не розділяти дітей на гуманітаріїв і технарів, бо подача інформації за STEM-системою є настільки унікальною, що навіть гуманітарії можуть зрозуміти, як сконструювати робота. «Це неймовірна ініціатива, і особлива шана педагогам, які попри нинішні складні умови війни знаходять в собі сили впроваджувати щось нове», - сказав він.
Керівник КСВ-проєктів, директорка Департаменту по роботі з персоналом «ІТ-Інтегратор» Олена Маслій-Шишова, своєю чергою, розповіла, що її компанія займається соціальними проєктами уже досить довгий час,і, на її погляд, STEM-проєкт – це досить амбіційний проєкт, головна мета якого – «розвиток українських дітей, нашого кадрового резерву і розвиток інновацій, що є по суті ключовими складовими нашого майбутнього».
Маслій-Шишова висловила особливу вдячність працівникам освіти, які долучаються до таких проєктів.
Дзюба і Захарченко повідомили, що команда проєкту STEАM STATUS, започаткованого БО «БФ «Фонд освітніх ініціатив» за підтримки МОН України, проводить зараз національне дослідження готовності закладів освіти України до STEM.
У першому етапі цього дослідження взяли участь понад 12 тисяч закладів шкільної освіти (приватної, державної та комунальної форми власності) з усіх регіонів України, з яких 150 закладів оцінені за методикою міжнародної STEАM-стандартизації STEАM STATUS. Цей етап тривав з 16 жовтня до 15 грудня 2023 року. Загалом же буде досліджено 15 тисяч 600 закладів освіти.
«Наша мета – відзначити ті заклади освіти, які уже запроваджують таку технологію, і заохотити інших до нових стандартів», - зауважила Захарченко.
За підсумками першого проміжного етапу відзначено 30 перспективних закладів, які розпочали шлях впровадження STEM, з врученням їм сертифікатів STEAM PERSPECTIVE, і 35 закладів, які бажають розвиватися у майбутньому в цьому напрямку. Вони отримають сертифікати STEM-START за готовність розпочати STEM-навчання.
Представники Фонду освітніх ініціатив також відзначили, що на даний час STEM-проєкти зорієнтовані на виклики війни, і саме така нестандартна робота дає результати.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк