Колектив Одеського художнього музею - про Ройтбурда: Він дав закладу нове життя
Музейна колекція Одеського художнього музею за кілька років директорства Олександра Ройтбурда поповнилася майже 600 новими роботами - це більше, ніж за попередні три десятиліття.
Про це повідомляє музей у Фейсбуці, передає Укрінформ.
"Сьогодні хочемо поділитися тим, що Олександр Ройтбурд встиг зробити для Одеського художнього за останні чотири роки. Звичайно, вмістити все в обсяг одного допису неможливо. Тому згадаємо основне: Перше та головне - погодився взяти участь в конкурсі на посаду директора музею і очолити Одеський художній. Він знав, що доведеться долати неабиякий опір - але прагнення відродити музей та подарувати Одесі сучасний культурний простір було сильнішим", - йдеться в пості, підписаному командою Одеського художнього.
Зазначається, що Ройтбурд втілив три масштабні проєкти, присвячені окремим періодам мистецтва: «Спецфонд. Розстріляне мистецтво», «Ексгумація. Соцреалізм з зібрання Одеського художнього» і «Суворі та стильні».
Також в останні роки в Одеському художньому пройшли виставки Влади Ралко, Володимира Буднікова, Михаїла Рева, Марії Куліковської, Віктора Маринюка, Бориса Лур'є, Костянтина Сомова, Володимира Наумця, Ігоря Гусєва, Юрія Сивирина, Михайла Жука з колекції Тараса Максимюка, Миколи Глущенка, APL 315, Ігоря Гайдая, Анни Миронової, Володимира Мельниченка та Ади Рибачук.
Ройтбурд, пишуть його однодумці та послідовники, як ніхто інший вмів зацікавити людей музеєм і згуртувати навколо нього. Так зібралася меценатська спільнота «Клуб Маразлі», до якої належав сам Ройтбурд; так збиралися найбільші в історії Одеси мітинги на підтримку музею.
«При ньому музейні стіни змінилися до невпізнаваності, подекуди буквально: від аварійної стелі Серебряківської зали до нових залів, пофарбованих тією ж фарбою, що стіни Лувру. За 3 роки музейна колекція поповнилася майже 600 новими роботами — це більше, ніж за попередні три десятиліття», - наголошується в повідомленні.
Крім того, з 2017 року музей відреставрував на базі Національного науково-дослідного реставраційного центру України 33 роботи. Нині має власні реставраційні майстерні із професійними реставраторами.
За активної участі та сприяння Ройтбурда вийшли нові музейні видання, присвячені архіву та формуванню колекції Одеського художнього; каталоги виставок.
Також за нового директора в Одеському художньому вперше з’явилися окремі відділи комунікацій та івентів. Це дозволило вивести музейний сервіс і наповнення на принципово новий рівень. Сформувався окремий напрямок роботи з дітьми.
Найбільшим подарунком Ройтбурда Одеському художньому та місту стала нова експозиція сучасного мистецтва #ВідДвадцятихДоДвадцятих на другому поверсі. Подарунком в прямому сенсі: вона більш ніж на половину складається з дарувань з його власної колекції, а також дарувань художників і колекціонерів, що підтримували прагнення Ройтбурда підняти музей на національний рівень.
Від самого початку Ройтбурд хотів зробити Одеський художній не тільки місцем дозвілля, а й точкою спілкування та єднання української художньої спільноти. Останнім проєктом, який він встиг завершити у музеї, став конкурс OFAM WALL, де 132 художники з усієї країни змагалися за можливість створити роботу до музейної експозиції.
В пості наголошується, що одним із головних завдань Ройтбурд вважав отримання Одеським художнім музеєм статусу національного.
"Ми зробимо все необхідне, аби довести розпочату ним роботу в цьому напрямку до кінця. Він дав музею нове життя, яке не виміряти лише кількістю проданих квитків та нових картин в експозиції. Для нас було честю та великою радістю співпрацювати з Олександром Ройтбурдом. Кожен і кожна з нас завжди пам’ятатимуть ці чотири роки — такі яскраві та насичені, такі несправедливо короткі. Дякуємо за все. Будемо сумувати", - написали працівники музею.
Як повідомлялося, 11 серпня з 10:00 до 12:00 у дворі Одеського художнього відбудеться прощання з директором музею Олександром Ройтбурдом. О 13:00 — поховання на Єврейському кладовищі.