Вступ на магістратуру з права: Гриневич розповіла про "щеплення від корупції"

Узалежнити держзамовлення університету на магістратуру з "Права" від результатів профільного ЗНО, а також запровадити це випробування на закінчення бакалаврату, реалізувавши підсумкову державну атестацію у формі єдиного фахового вступного випробування (ЄФВВ). 

Такі пропозиції до обговорення внесла міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час презентації аналітичного дослідження ОБСЄ «Стан юридичної освіти в Україні», повідомляє Міносвіти.

«У 2016 році МОН ініціювало проведення пілотного проекту – зовнішнього незалежного іспиту для вступу на магістратуру з «Права», а у 2017 році – поширила цю процедуру на всі виші, що готують правників. Завдяки цьому ми отримали  не лише щеплення від корупції під час вступу на магістратуру, а й гарний інструмент перевірки знань. Зараз ми маємо вперше обгрунтовані результати, які дають можливість однією лінійкою виміряти знання випускників бакалаврів, що прагнули стати магістрами, і змогли зробити поглиблене дослідження цих результатів», - зазначила Гриневич.

Вона додала, що зараз у підготовці Міністерством освітніх політик дуже бракувало якісних досліджень, на які можна було б спиратися. Передбачається, що пропозиції допоможуть підвищити якість правничої освіти, а також допоможуть сконцентрувати державне замовлення в найкращих університетах.

«Результати цього дослідження дають нам підстави робити наступне. По-перше, відреагувати на формування державного замовлення на магістратуру з «Права». Чим ми зараз керуємося під час розподілення державного замовлення на магістратуру - потребами університетів. І у зв’язку з цим  давайте на наступний рік серед критеріїв розподілу держзамовлення на правничу освіту візьмемо за основу результати цього дослідження», - запропонувала міністр.

Читайте також: Гриневич вручила премії Президента молодим науковцям

Зазначається, що наступне питання - це відповідність наданих випускникам-бакалаврам «червоних» дипломів реальним знанням студентів.

Вона також виокремила проблему результатів з тестування на критичне мислення в класичних університетах, коли, за даними дослідження, їх кращі студенти показали дуже низькі результати.