МОН працює над врегулюванням навчання дітей у лікарнях
Уряд спільно з громадськими організаціями розробили проект Положення, яке врегульовуватиме умови навчання дітей, що тимчасово перебувають на лікуванні у медичних закладах.
Про це повідомила міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час зустрічі в Західноукраїнському спеціалізованому дитячому медичному центрі у Львові, повідомляє прес-служба МОН.
«Зараз доступ дітей до освіти є одним із пріоритетів МОН. У нас є спеціалізована субвенція для дітей з особливими освітніми потребами - 504 млн на цей рік, ми створюємо опорні школи, щоб дати рівні шанси на навчання для дітей з міської та сільської місцевостей, зараз працюємо над тим, щоб діти у школах нацменшин мали рівні можливості отримати знання з державної мови. І я вдячна громадськості, що привернула увагу до проблеми навчання при лікарнях. Освіта для дітей тут може мати навіть більше значення, ніж в інших умовах», - зазначила міністр.
Вона додала, що в роботі над цим проектом чи не найбільше допоміг досвід двох лікарень Львівської області - «Чорнобильської» та «Охматдит». Саме модель навчального процесу в цих закладах лягла в основу Положення, що має масштабувати цей досвід на всю Україну. Мета Міністерства освіти і науки, що підтримало ініціативу журналістки Наталії Мосейчук та колективу проекту «Право на освіту», в тому, щоб дати таку ж можливість навчатися пацієнтам по всій країні.
Проектом Положення, зокрема, як очне навчання в класах при лікарні, так і біля ліжка дитини. Організацію освітнього процесу здійснює школа, на території обслуговування якої розміщений медзаклад.
При цьому необхідні умови (приміщення) для організації освітнього простору має забезпечити керівник лікарні.
Нормативи наповнюваності класів – від 4 до 12 осіб. Щоб школа могла створити такий клас, медзаклад має повідомити їй про кількість дітей шкільного віку, які перебувають на стаціонарному лікуванні, в розрізі вікових категорій.
Передбачено, що в лікарні, якщо це дозволяє стан здоров’я дитини, проводитимуться і контрольні, і ДПА – це дозволить дитині після завершення лікування підтвердити набуті знання спеціальною довідкою та продовжити навчання, а не перескладати предмети.
При лікарнях існуватимуть і звичайні класні журнали, і розклад, в них завозитимуть підручники.
Щоденне навантаження на учня не може перевищувати 3 навчальні години на день для початкової освіти та 4 навчальні години – для базової середньої та профільної середньої освіти.
Наразі розроблено лише проект положення. Міністерство продовжує працювати над його удосконаленням.