У межах проєкту «Фільтр» цьогоріч планують підвищити стійкість українців до маніпуляцій
Серед пріоритетних напрямків роботи національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики цього року - сприяти підвищенню стійкості українців до маніпуляцій, навчання медіаграмотності держслужбовців та розвиток платформи.
Про це йшлося на координаційній зустрічі з питань медіаграмотності, що відбулася в Укрінформі.
Заступник міністра культури та інформаційної політики Тарас Шевченко повідомив, що на першу зустріч для обговорення проєкту запросили громадські організації, але ще плануються обговорення з міжнародними партнерами.
Своєю чергою керівниця національного проєкту Міністерства культури та інформаційної політики з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко нагадала, що проєкт “Фільтр” створювався у 2021 році як координаційний майданчик, який має об’єднувати громадські організації, партнерів з розвитку, медіа, освітян довкола теми медіаграмотності, аби її рівень в Україні зростав.
За її словами, цьогорічний проєкт передбачає розвиток платформи “Фільтр”, також у планах сприяти підвищенню стійкості українців до маніпуляції та розвитку медіаграмотності тощо.
“Ми хочемо навчати не лише молодь, яка є великою мірою нашою цільовою аудиторією, ми хочемо також навчати журналістів ШІ грамотності, навчати держслужбовців, і на другому етапі також запустити онлайн курс, який би був доступний для всіх тощо”, - поділилася планами Кравченко.
Учасники заходу також обговорили важливість питання медіаграмотності для дітей.
Зокрема, заступниця директора агентства “Укрінформ” Марина Сингаївська згадала про дитячу книжку про медіаграмотність “Ніта-ховайтесь-фейки-світу”, видану в межах проєкту в попередні роки.
“У мене завжди була така думка: її добре було би продовжити, масштабувати, мультиплікувати, і так далі, тому що це для дітей. Наші активності — вони спрямовані на журналістів, на науковців - дослідження, аналітика, конкурси і так далі, а нам треба йти до дітей”, - вважає Сингаївська.
На цю пропозицію відреагувала Кравченко, додавши, що “ідея перевидати “Ніту” є".
Про плани на поточний рік розповів і член правління Суспільного мовлення Дмитро Хоркін.
“У цьому році є плани розширити проєкт дитячого мовлення “Бробакс”. І у нас мають з’явитися новини для дітей. Новини суспільно-політичні. У нас запустився і зараз уже іде активно і дуже добре перший сезон підліткового проєкту “Колайдер””, - повідомив Хоркін.
Своїми ідеями поділилася і засновниця ініціативи “Як не стати овочем” Оксана Мороз.
“Нам взагалі треба виходити за рамки бульбашки. Тобто одна з ключових проблем, з моєї точки зору, медіаграмотності, медіагігієни, як би ми це не називали, це те, що ми сидимо на аудиторіях, які вже кілька разів від нас чули, що таке медіаграмотність, інфогігієна, російська пропаганда і так далі. І чим раніше ми зрозуміємо, що слова медіаграмотність, інфогігієна і все решта треба забути і почати з людьми говорити людською мовою і з різних боків, тоді почне оця стійкість формуватися”, - вважає Мороз.
На її переконання, необхідно намагатися різними способами “знайти інструменти і шляхи, яким чином розширювати аудиторію і яким чином до цієї аудиторії власне достукатися”.
Також вона запропонувала проводити дослідження та опитування населення із залученням соціологів, “робити якісь гібридні дослідження, які будуть орієнтуватися на тому, що люди публікують в соціальних мережах, обговорювати і так далі...”, оскільки, за її словами, “традиційні дослідження нам не дадуть реальної картинки”.
Також учасники заходу згадали про інформаційну гігієну в телеграм-каналах, освітні проєкти для журналістів тощо.
У підсумку заступник директора департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки МКІП Олександр Макобрій запевнив, що міністерство культури та інформаційної політики "підтримувало проєкт, підтримує і буде підтримувати”.
Як відомо, “Фільтр” - національний проєкт з медіаграмотності Міністерства культури та інформаційної політики України. Він заснований у 2021 році, щоб об’єднати зусилля держави, громадського сектору, міжнародних організацій та медіаспільноти задля підвищення рівня медіаграмотності українців.
Фото: Кирила Чуботіна