В дитячому медіа-контенті бракує тем про війну, безпеку та стосунки - експерт
В розрахованому на дитячу аудиторію українському медіа-просторі недостатньо контенту про причини війни, різні види безпеки та міжособистісні стосунки.
Про це, посилаючись на думку дітей, заявила радниця-уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’я Герасимчук на круглому столі в Укрінформі на тему: «Як говорити з дітьми зрозумілою для них мовою?».
За словами Герасимчук, вона опитала 50-х дітей підліткового віку, які одностайно сформулювали три головні теми в українському медіапросторі, яких їм бракує для кращого розуміння цих явищ.
Перша і найголовніша тема, яка незрозуміла українським підліткам - це причини російсько-української війни в історичному контексті.
«Підліткам недостатньо адекватної інформації про війну. Не всі діти розуміють - як трапляється так, що в цивілізованому світі якась країна нападає на іншу. Вони розуміють, що відбувається зараз, але не розуміють, як так сталося. Йдеться про те, що вони недостатньо володіють контекстом історії. Їм не вистачає історичних фактів, розказаних їхньою мовою. Тобто питання історичного контенту для дітей є надзвичайно важливе», - наголосила Герасимчук.
Другою за значущістю та недостатньо висвітленою для підлітків темою є причини різних типів агресії в соціумі, як то домашнє та сексуальне насильство, булінг, нетолерантне поводження тощо.
«Підлітки кажуть, що інколи бачать інформаційні алгоритми - що робити і куди звернутися в разі чого, але цього недостатньо. Вони б хотіли більше розуміти, в чому суть, звідки береться агресія і як її можна розпізнати на самому початку. Їх також лякає, що певні категорії людей нібито мають характерні ознаки бути агресивними - це люди з психічними захворюваннями і ветерани. У соціумі вони чують інформацію, мовляв, ветерани повертатимуться і скоюватимуть домашнє насильство. Вони вважають це несправедливим, і що недостатньо розкрито цю тему», - зазначила Герасимчук.
І третя за актуальністю тема, щодо якої підлітки потребують більше інформації - це міжособистісні стосунки.
«Сексуальна освіта, статеве виховання, стосунки між людьми, з батьками, однолітками, що може бути в стосунках, а що ні, і якими взагалі мають бути стосунки. У підлітків виникає безліч питань, на які у них немає відповіді. Саме такого українського медіа-контенту не вистачає», - підсумувала експертка.
Під час заходу обговорювалося, якими мають бути програми для дитячої аудиторії, як війна впливає на дітей та як можна формувати їхню психологічну стійкість. Йшлося також про особливості сприйняття дітьми медіа-контенту. Представники суб’єктів у сфері медіа ділилися досвідом створення програм для дітей та роботи з дитячою аудиторією.
Як повідомляв Укрінформ, раніше уповноважена Президента з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’я Герасимчук заявила, що Україна першою у світі розробила національний превентивний план щодо грубих порушень відносно дітей у військових конфліктах.